سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و به عمار پسر یاسر فرمود ، چون گفتگوى او را با مغیره پسر شعبه شنود . ] عمار او را واگذار ، چه او چیزى از دین بر نگرفته جز آنچه آدمى را به دنیا نزدیک کردن تواند ، و به عمد خود را به شبهه‏ها در افکنده تا آن را عذرخواه خطاهاى خود گرداند . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

مهمترین مأموریت جمهوری اسلامی  زمینه‌سازی برای ظهور

 رئیس جمهور زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) را مهمترین ماموریت جمهوری اسلامی در دوران غیبت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ماموریتی جز پیگیری این موضوع ندارد.

 احمدی نژاد در سخنانی در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات دولت نهم درباره تقویت وحدت و انسجام اسلامی اظهار داشت: هزاران میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشورهای اسلامی در بانک‌های غربی قرار دارد که آنان از پول ملت های مسلمان برای پیشرفت خودشان استفاده اقتصادی کرده و حتی با استفاده از آن برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی طراحی و برنامه ریزی می کنند. اگر منابع مالی کشورهای اسلامی در بانک توسعه اسلامی قرار گیرد و به وسیله آن از توسعه کشورهای اسلامی پشتیبانی شود، هیچ کشور عقب افتاده اسلامی نخواهیم داشت.

 احمدی نژاد با گلایه از عده ای که هنگام بردن نام مبارک امام عصر (عج) ناراحت می شوند، تصریح کرد: همه اعتبار نظام جمهوری اسلامی این است که به نیابت از امام عصر (عج) حکومت تشکیل داده است. اگر این اعتبار از جمهوری اسلامی گرفته شود، چطور می توان ادعای عدالت طلبی کرد و توده های میلیونی مردم را برای دفاع از آرمان‌های اسلام بسیج کرد؟

 احمدی نژاد کار برای خدا را عامل اساسی دیگری در انسجام و اتحاد اسلامی دانست و گفت: اگر کاری برای خدا نباشد، رسیدن به اتحاد و انسجام محال است. کار برای خدا وحدت و پیروزی می آورد و دلها را جذب می کند . کار برای خدا در ذات خود پیروزی آفرین است؛ اگر چه به ظاهر شکست هم بخورد. مثلاً واقعه کربلا برای امام حسین (ع) و یارانش عین پیروزی اتفاق افتاد.

نبرد به اوباما و مک‌کین رسید

پیروزی باراک اوباما در ویسکانسین شرایط را برای هیلاری کلینتون دشوار تر کرده است. بر اساس شمارش اولیه آرا در ایالت ویسکانسین در آمریکا، پیشبینی می‏شود باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در این ایالت به پیروزی برسد.

از سناتور جان مک کین هم به عنوان برنده رقابت‌ها‌ی حزب جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی ایالت‌ها‌ی ویسکانسین و واشنگتن در روز سه شنبه نام برده می‏شود. شایان ذکر است انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت واشنگتن پیش تر برگزار شده بود. رقابت بین آقای اوباما و هیلاری کلینتون نزدیک گزارش شده است.  ?? کرسی هیات نمایندگی این ایالت در گردهمایی ملی حزب دموکرات بر اساس میزان رای هر دو کاندیدا بین آنها تقسیم خواهد شد. گردهمایی ملی حزب دموکرات در پایان ماه اوت برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب برگزار می‏شود.

مک کین هم با پیروزی در ویسکانسین موفق شده است بر اساس قوانین حزب جمهوری خواه در این ایالت، همه ?? کرسی هیات نمایندگی آن را به خود اختصاص دهد  . جان مک کین تاکنون نزدیک به ??? کرسی نمایندگی این گردهمایی از ???? کرسی مورد نیاز برای نامزدی جمهوری خواهان را به دست آورده است.

مایک‌ها‌کابی رقیب آقای مک کین تنها ??? سهم از هیات‌ها‌ی نمایندگی جمهوری خواهان را در اختیار دارد. انتخابات مقدماتی حزبی در آمریکا با هدف تعیین نامزد دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‏شود و روز سه شنبه در ایالت‌ها‌ی ویسکانسین،‌ها‌وایی و واشنگتن برگزار شد. در ایالت‌ها‌وایی که زادگاه باراک اوباما است، انتخابات مقدماتی برای حزب دموکرات و به صورت انجمن‌ها‌ی محلی برگزار  می‏شود.  

قطبی، سرمربی پیشنهادی کمیته تیم‌های ملی

افشین قطبی از سوی کمیته تیم‌های ملی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.

به گزارش فارس و به نقل از یک منبع آگاه، پس از نشست اعضا کمیته تیم‌ها‌ی ملی، افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.   

پس از نشستی که دو شب گذشته برگزار شد، وی از سوی این کمیته به این عنوان انتخاب و به علی کفاشیان معرفی شد. رئیس فدراسیون هم ظهر امروز با انتصاب وی موافقت کرد تا رسما هدایت تیم ملی را برعهده گیرد؛ البته تایید نهایی را منوط به بررسی‌های بیشتر کرد.

افشین قطبی اکنون هدایت پرسپولیس را بر عهده دارد. این تیم بر سکوی دوم جدول رده بندی تکیه داده است.  از طرفی در حالیکه فدراسیون فوتبال پروژه انتخاب مربی ایرانی را برای تیم ملی دنبال می کند، با پذیرش برخی از خواسته های فدراسیون فوتبال از سوی خاویر کلمنته، پرونده این مربی اسپانیایی برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان بار دیگر بازگشایی شده است .

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه 5 با سوریه، کویت و امارات همگروه است. این تیم در اولین مسابقه، برابر سوریه، با تساوی بدون گل متوقف شد.

زندگی ساده دکتر الهام به نقل از شهروند امروز

نشریه دوم خردادی شهروند امروز در مقدمه مصاحبه خود با فاطمه رجبی با اظهار تعجب از سادگی زندگی دکتر الهام نوشت: " هنگامی که قرار شد برای مصاحبه به منزل دکتر غلامحسین الهام- سخنگوی دولت- بروم تا با خانم رجبی، همسر ایشان گفت‌وگو کنم، نه‌تنها من، بلکه هیچ یک از اعضای شهروند امروز باور نمی‌کرد که ایشان در جنوب غربی شهر، چند کیلومتر دورتر از تهران زندگی کند. این تعجب هنگام ورود به منزل دوچندان شد. نه ماموری، نه گیت و نه تفحص. خانه‌ای ساده که صاحبان آن میزبان عزاداران حسینی بودند. به همین دلیل یکی از اتاق‌های محدود این خانه کوچک، با سیاهی و کتیبه «یاحسین» پوشیده بود و البته نمای بیرونی نشان می‌داد خانه در این ایام، حسینیه جوانان است.

زندگی ساده خانم رجبی و دکتر الهام معطوف به محل سکونت آنها نبود. در طول مصاحبه نیز متوجه شدم آنها ساده‌زیستی را نمایش نمی‌دهند بلکه به آن باور دارند، با آن زندگی می‌کنند و حتی تلاش دارند آن را به دیگران ترویج دهند که اگرچه مخاطب اصلی‌ حاکمان همیشه کاخ‌نشینان هستند، اما حکمرانی آنان برای کوخ‌نشینان است و با آنها نشستن و برخاستن ".

تجاوز سرباز آمریکایی به کودک سه ماهه

یک چترباز سابق ارتش آمریکا که برای انجام ماموریت تا به حال دو بار به عراق رفته است به اتهام تجاوز و آسیب جدی رساندن به یک دختر بچه‌ سه ماهه محاکمه خواهد شد.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از ایسنا، کرک کولمن به جرایم روابط غیر اخلاقی جنایی و سوء استفاده از کودکان (از جرایم درجه یک) متهم است که در صورت به اثبات رسیدن این اتهامات به حبس ابد محکوم خواهد شد.  مقام‌های قضایی آمریکا گفته‌اند: کولمن که در آن زمان 27 سال داشته است در تاریخ 14 سپتامبر 2007 در جکسون کانتی، 65 مایلی غرب دیترویت به این کودک تجاوز کرده است. این کودک نیز که 17 استخوانش شکسته و دچار آسیب مغزی شده است در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.

کولمن ظاهرا به بازجویان گفته است که پس از مصرف زیاد مشروبات الکی و قرص‌های مسکن بیهوش شده و پس از بیدار شدن این کودک مجروح را در گهواره‌اش یافته است.  وی در حال حاضر به طور موقت با قرار وثیقه‌ی 100 هزار دلاری آزاد شده است.

تعرفه پیامک فارسی ارزان شد

به نقل از فارس، محمد سلیمانی امروز در یک نشست رسانه ای که هم اکنون در جریان است، از تصویب تعرفه های جدید پیامک همراه اول در هیات دولت خبر داد.

به گفته وزیر ارتباطات، تعرفه های جدید از تیر ماه سال آینده برای مشترکان همراه اول اعمال خواهد شد.

همچنین ایستنا به نقل از وزیر ارتباطات گزارش داد، تعرفه هر پیامک با حروف لاتین از 147 ریال به 222 ریال افزایش یافت و تعرفه هر پیامک با 60 کاراکتر فارسی از 147 ریال به 89 ریال کاهش یافته است.

فساد اخلاقی در پاک ترین سرزمین

به گزارش شیعه آنلاین در حالیکه قبله مسلمانان و قبر رسول ا... (ص ) و تعدادی از ائمه معصومین در سرزمین وحی ، عربستان سعودی قرار دارد و این سرزمین را  به پاکترین سرزمین بر روی کره خاکی تبدیل کرده است اما گویا ملتی که در این سرزمین زندگی می کنند یکی از کثیفترین ملتهای جهان هستند. در همین راستا کارشناسان حقوقی و امور قضایی در عربستان سعودی اعلام کردند که تنها طی یک سال گذشته بیش از 13 هزار پرونده غیر اخلاقی در این کشور وجود داشته است .

این کارشناسان حقوقی و قضایی در ادامه افزودند : علت اصلی این مسئله عدم اشباع نیازهای روحی و اجتماعی جوانان و نیز ضعف ایمان و همچنین نبود نظارت درست خانواده هاست و این مسئله نبود امنیت اخلاقی در جامعه سعودی را بوجود آورده است .

آخرین آمار دقیقی که از سوی کمیته امر به معروف و نهی از منکر در عربستان سعودی صادر شده است نشان می دهد طی یک سال اخیر 13297 پرونده فساد اخلاقی در عربستان تشکیل شده و 22867 نفر در این زمینه بازداشت شدند .

در همین راستا ابراهیم بن سلیمان الهویمل مشاور رئیس سوی کمیته امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی گفت : این آمار روز بروز در حال افزایش است .

وی در ادامه افزود : عامل اصلی این مسئله آزادی کامل پخش شبکه های ماهواره ای و نیز ازادی اینترنت می باشد که تهاجم فرهنگی بوجود آورده است .
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/12/7 و ساعت 1:45 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 19
مجموع بازدیدها: 205238
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه