سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوست از عهده دوستى برنیاید تا برادر خود را در سه چیز نپاید : هنگامى که به بلا گرفتار شود ، هنگامى که حاضر نبود هنگامى که در گذرد . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 86/12/4 و ساعت 12:22 صبح | نظرات دیگران()

در سالهای گذشته و به مناسبت‏های مختلف، برخی چهره‏های نسبتاً موجه، عکس‏العمل‏های عجیب و غریبی نسبت به فضای اجتماعی و فرهنگی کشور نشان داده‏اند که متضمن انتقاد از وضعیت موجود بوده است. این انتقادات دسته‏بندی‏های مختلفی دارند که برخی از آنها واقعی و برخی دیگر فاقد هر گونه پایه منطقی هستند. درکنار مشکلات اقتصادی متعددی که در سالهای مختلف گریبانگیر کشور بوده است، اشاراتی تند و تیز به اوضاع فرهنگی جامعه نیز شده است.

برخی آقایان ـ البته دلسوز ـ با مشاهده نابهنجاری‏های اجتماعی و بعضی جلوه‏های ـ به زعم ایشان ـ نامطلوب در میان جوانان، به مقایسه سالهای پیش و پس از انقلاب پرداخته و ابراز می‏دارند که : جوانانی که در دوره طاغوت تربیت شده بودند، انقلاب کردند و جبهه‏ها را اداره نمودند و بسیاری از ایشان شهید شدند و جوانانی که پس از انقلاب تربیت شدند اینگونه‏اند. اشاره اینان نیز نوعاً به وضعیت حجاب دختران و پوشش پسران است. نتیجه‏ ضمنی و البته صریح این تلقی ـ که طرفدارانش نیز اندک نیستند ـ این خواهد بود که رژیم پهلوی شهیدپرور بود و جمهوری اسلامی ... !!

از جهات متعددی می‏توان به این قضیه نگریست. در نخستین نگاه، این پرسش مطرح می شود که آیا حقیقتاً حکومت پهلوی به دنبال تربیت نسل انقلابی و مبارزه‏جو بود؟ آیا محمدرضا پهلوی در اندیشه ساخت جوانانی بود که مثلاً در نهایت به مقام "شهادت" نائل آیند؟ پرواضح است که چنین نبوده است. نگاهی،‌ حتی سطحی،  به رفرماسیون پهلوی‏ها نشان می‏دهد که آنها در پی ساختن چه جامعه‏ای بودند. اینکه پهلوی‏ها در پی وسترنیزه کردن جامعه ایرانی بودند، آنچنان عیان است که منکر ندارد. در آن روزگار، آنها به این ایمان رسیده بودند که یگانه نسخه توسعه مملکت، استفاده از فرمول غربی است و بر این اساس نیز اقتصاد و فرهنگ و اجتماع را استخوان‏بندی کرده بودند. آشکار است که تربیت دینی و انقلابی ـ به معنایی که ما می‏شناسیم ـ در دستور کار حکومت محمدرضا نبود. که اگر اینگونه بود، به یک معنا، وقوع انقلاب مفهومی نداشت.

حال این پرسش مطرح می‏شود که اگر حکومت پهلوی هدفی برای دینمدار کردن جوانان نداشت، پس اینان چگونه ساخته شدند؟ اصولاً پاسخ گفتن به این پرسش نباید چندان دشوار باشد در صورتیکه با ساختار جامعه ایرانی آشنا باشیم. زندگی سنتی خانواده‏های ایرانی که مبتنی بر مذهب و آموزه‏های دینی است، هیچگاه با تغییر حکومت‏ها رنگ نباخته است. حتی فشارهای حاکمان در مقاطع مختلف نتوانسته ریشه مذهب را در میان ایرانیان بخشکاند. تلاش آشکار رضاخان پهلوی برای زدودن جلوه‏های دینمداری چه نتیجه‏ای بدنبال داشت؟ به موازات این خصیصه ذاتی و دائمی، وجود علما و اندیشمندان فعال و دردمند، که سازندگی فکری جوانان مملکت را برای خود رسالتی الهی می‏دانستند، معنابخش ذات مذهبی ایرانیان بود. در آن روزگار سخت که برای هر سخنور و اندیشمندی عیان بود که پس از هر سخنرانی، بایستی چند صباحی را در خدمت ساواک باشد، احساس عمل به تکلیف، مانع از محافظه‏کاری و عافیت‏جویی می‏شد. تلاش خستگی‏ناپذیر گروهی از فرزانگان بود که تفکر انقلابی را در میان جوانان این سرزمین عمومیت بخشید.

با این اوصاف، شایسته نیست آنهایی که در سالهای پس از انقلاب، وظیفه ساختن جوانان دینمدار را بر گرده داشتند، با فرافکنی همه چیز را به باد فراموشی بسپارند. به جای طرح این قبیل موضوعات به اندیشه باشند که چگونه در آن شرایط نفس‏گیر، آن همه تولید در فرهنگ دینی اتفاق می‏افتاد و امروز با اینهمه فرصت‏های فراخ، از رویدادهای  فوق‏العاده خبری نیست.

منتقدینی، که وصفشان رفت، به این نکته بیندیشند که چرا با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، هنوز هم آثار فکری و فرهنگی دهه چهل و پنجاه، بهترین منابع محسوب می‏شوند؟ آیا امروز اثری هم‏پایه با حماسه حسینی خلق شده است؟ و آیا برای مطهری و شریعتی بدیلی به میدان آمده‏اند؟ اگر آمده‏اند تاثیرشان کو؟

چنین به نظر می‏رسد که طلایه‏داران جامعه، اعتماد به نفس لازم را برای فرهنگ‏سازی و به تبع آن سازندگی اجتماعی و اقتصادی کشور ندارند و برای غلبه بر این ضعف اساسی، می بایست به جوانان پس از انقلاب میدان دهند تا مجدداً شاهد بازیابی آن انگیزه انقلابی باشند. بدین ترتیب خواهند دید که چگونه نسل امروز، بالنده‏تر و پرخروش‏تر از نسل دهه 50، مرزهای ترقی را می‏پیمایند ؟

http://asretadbir.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 86/12/4 و ساعت 12:12 صبح | نظرات دیگران()

   توهین بد است و بد از هر که باشد بد است اگر چه برای برخی بدتر محسوب می­شود. اینکه کوچکترین غباری بر چهره  امام بنشیند برای هر انسان آزاده­ای غم­انگیز است. قضی? تلخ اخیری که دربار? سیدحسن خمینی اتفاق افتاد نیز غم انگیز و البته عکس العملهای افراد نسبت به این امر نیز قابل تامل است .  خمینی کبیر و خاندان عزیزش بزرگ­تر از آن هستند که یک سایت به نام "نوسازی" بتواند کوچک­ترین غباری بر دامانشان بنشاند.

پس از این مطلب جار و جنجال به راه افتاد به خاطر یک اتهام که سید حسن خمینی ماشین فلان دارد. اولا داشتن بی ام و مگر عیب است؟ اگر عیب است چرا آقایانی که سال­ها با زندگانی امام محشور بودند، زندگی طلبگی و ساده و فقیران? او را کنار گذاشته­اند و در زندگی­های مجلل و کاخ­نشینی غوطه می­خورند؟

ثانیاً منکر این هم نمی­توان شد که عده­ای نان ­به ­نرخ ­روزخور از شرایط موجود سوء استفاده می­کنند و ممکن است برای کسب موقعیت بهتر دست به ناحق­ها و نادرستی­هایی هم بزنند ، اما مگر این توهین­ها قبلاً سابقه نداشت؟ مگر در نامه­ای خطاب به رهبری ، نوشیدن جام زهر توسط امام بزرگ ما توسط جمعی از نمایندگان مجلس ششم که اعتقادی به ولایت فقیه و امام و راه او نداشتند به سخره گرفته نشد؟ کسانی که تا دیروز به نفی اندیشه های امام خمینی (ره) می پرداختند امروز فریاد حمایت سر میدهند. کسانی که در دوران حکومت ? ساله خود ندا سر می دادند که اندیشه امام خمینی به موزه تاریخ پیوسته و یا اینکه اندیشه امام خمینی ایدز زمانه است  امروز برای کسب دوباره قدرت و فریاد دوباره همین شعارها سخن از حمایت به میان می آورند.

مگر ابراهیم یزدی نیامد خاطره از سیگار کشیدن امام تعریف کرد؟ مگر تفکرات انقلابی و عظیم امام را تحریف نکردند؟ مگر دستورات امام را مبنی بر توجه به قشر مستضعف با سیاست­های لیبرالی به استهزا نگرفتند؟ یکی از سینه­چاکان امروزیِ حرمت خمینی بگوید با فرمان اعدام سلمان رشدی چه شد؟ یکی از اینانی که امروز در غم توهین به امام اشک تمساح می­ریزند بگویند با آرمان خمینی برای نابودی اسرائیل چه شد؟ مگر همین چند روز پیش نبود که یکی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی با دهن کجی به یکی از اساسی ترین عناصر تفکّر امام یعنی حمایت از فلسطین، به میراث فکری ایشان بی حرمتی کرد؟ ( تمام گرفتاری ما از این اسرائیل است، اسرائیل هم از آمریکاست.  صحیفه ج 1 ص 106 ) چرا همین خطیب جمعه نسبت به اظهارنظر سخنگوی حزبش هیچ واکنشی نشان نداد؟

یکی از دار و دست? مدعی راه امام بگوید با فرمان امام مبنی با طرد عناصر لیبرال از حکومت چه شد؟

آیا در هیچ سایت دیگری هیچ توهینی به هیچ یک از مقدسات نمی شود تا دلسوزان امام و انقلاب صدایشان در بیاید ؟

آقای سید حمید روحانی که از طرف امام مسئول نگارش وقایع انقلاب شد و امروز تمام کشور را به حمایت از سیدحسن دعوت می­کند و به روحانیت و مراجع قم پرخاش می­کند، بگوید بجز دو جلد کتاب نهضت امام خمینی بقی? تاریخ انقلابی که باید می­نوشت کجاست ؟

ایشان موسسه تنظیم و نشر آثار امام -که امروزه یک نهاد تشریفاتی شده است- را تنها مرجع تفسیر امام دانسته­اند! هیهات هنوز سالیان درازی از سفر آسمانی خمینی کبیر نگذشته است که برای سخنانش مفسر می­تراشند. کدام محکمات سخنان امام امروزه توسط کسان و ناکسان محترم شمرده می­شود که ایشان به دنبال تفسیر متشابهات است؟ موسسه­ای که حاضر نیست حتی نسبت­های ناروایی مثل عقب­نشینی امام در مقابل حذف شعار مرگ بر امریکا را تایید یا رد کند کی صلاحیت این همه گنده­گویی­ها را دارد؟ موسسه­ای که باید گفت خود به دلیل کوتاهی­ها و قصورهایش بزرگ­ترین عامل بایکوت راه و تفکر خمینی کبیر است کجا و کی می­تواند ادعای مرجعیت دربار? راه و تفکر خمینی کبیر کند؟

امروزه این ترفندهای روانی برای هر عاقلی روشن است. دوران مظلوم­نمایی و استفاد? ابزاری گذشته است آن هم در این مدت کوتاهی که به انتخابات مجلس مانده این سناریوها نمی­تواند جسد مرده اصلاحات امریکایی را زنده کند.

بدرستی آیا  یادگار امام اندیشه و تفکر اوست یا نوه او ؟!  سید حسن حرمت دارد و بیش از آن البته آرمانها و افکار امام است که حرمت دارند. تمام موضعگیری ها در چند روز اخیر نشان از دغدغه های سیاسی داشت و نه دغدغه های انقلابی؛ حتی موضعگیری شدید دولت نهم که خود متّهم به جدّی گرفتن و تعهد به آرمانهای امام است نیز سیاسی بود چراکه رقیب سیاسی داشت با زیرکی این حرکت را به حربه ای علیه احمدی نژاد تبدیل می کرد.

http://iranpolitics.blogfa.co

http://cafeandisheh.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 86/12/4 و ساعت 12:11 صبح | نظرات دیگران()

آیات شیطانی (Satanic Verses) رمانی است در 547 صفحه (نسخه انگلیسی در چاپ اول ) که در تاریخ 4/7/1367 ( 26 سپتامبر 1988 ) توسط انتشارات «وایکینگ» (جزو گروه انتشاراتی «پنگوئن») منتشر شد.  نویسنده این کتاب، «سلمان رشدی» مسلمان هندی تباری بود که تبعه «بریتانیای کبیر» محسوب می شد و «آیات شیطانی» پنجمین رمان این نویسنده 41 ساله بود.  سلمان رشدی عضو «انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان» بوده و هست و کتاب مذکور را به سفارش «گیلون ریتکن» (رییس یهودی انتشارات وایکینگ) با دستمزد بی سابقه 850 هزار پوند به رشته تحریر در آورد.

کتاب آیات شیطانی بر خلاف آن چه گفته می شود، یک کتاب علمی و نظری نیست؛ بلکه داستانی است بلند در 9 فصل که شخصیت های آن را حضرت رسول اکرم (ص)، همسرانش و صحابی شناخته شده اش و حضرت جبرئیل امین تشکیل می دهند. سلمان رشدی در یکی از آخرین کتابهای خود، به فلاکت و ذلت پس از انتشار کتاب «آیات شیطانی» اشاره می کند. وی در کتاب خود با اشاره به مجروحیت مترجم ایتالیایی کتابش توسط مسلمانان ایتالیایی تا سر حد مرگ و به هلاکت رسیدن مترجم ژاپنی آیات شیطانی بر اثر حمله مسلمانان ژاپنی، وی از روز ترور ناشر نروژی کتابش به این شکل یاد می کند: «روزی که ناشر نروژی مورد اصابت گلوله قرار گرفت یکی از بدترین روزهای عمر من است. » او در آن ایام تنها طی 20 روز 13 بار محل خواب خود را تغییر داد. چنان فضای جهنمی بر زندگی او حاکم گردید که همسرش از وی جدا شد و در مطبوعات وی را «فردی بزدل» نامیدند.

تنها دو سال پس از صدور حکم اعدام بود که سلمان رشدی جرأت سفر به خارج انگلستان را پیدا کرد و با یک هواپیمای جنگی در سال 1991 میلادی برای سخنرانی به دانشگاه کلمبیا در آمریکا رفت و برگشت. محافظت از او پس از صدور حکم حضرت امام بر عهده «اسکاتلندیارد» (پلیس انگلیس) قرار گرفت. هزینه های محافظت از او در سال بین یک تا 10 میلیون پوند تخمین زده می شود؛ در حدی که یک بار شاهزاده چارلز (ولیعهد انگلستان) اعلام کرد: «سلمان رشدی سرباری پر خرج برای مالیات دهندگان انگلیسی است.» همچنین شرکت هواپیمایی «بریتیش ایر ویز» حضور رشدی را در هواپیماهای خود تا سال 1998 ممنوع اعلام کرده و شرکت هواپیمایی «ایرکانادا» چند سال پیش سفر رشدی را با پروازهای خود غیرممکن اعلام نمود.

سلمان رشدی با وجود خشم جهان اسلام علیه خود، از تجدید چاپ کتاب کفرآمیز خود صرف نظر نکرد و زمانی که انگلستان حاضر به چاپ ارزان قیمت این کتاب (بدون جلد گالینگور و با کاغذ کاهی) نشد، آن را به آمریکا برد و به صورت ارزان قیمت (برای سهولت خرید عمومی آن) به چاپ رساند.

در سال های اخیر، سلمان رشدی در آمریکا زندگی می کند و توسط دولت آمریکا محافظت می شود. چند سال قبل وی به ریاست انجمن قلم آمریکا رسید. امپراطوری رسانه ای غرب بارها اعلام کرد که حکم اعدام این نویسنده از طرف ایران پس گرفته شده است که هر بار با واکنش سریع رهبر انقلاب اسلامی این مسأله تکذیب گردید.

http://mostafamazeh.blogfa.com/


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 86/12/4 و ساعت 12:10 صبح | نظرات دیگران()

تعدادی از کارشناسان و سیاستمداران عرب و مصری طی سمیناری ادعا کردند نیروهای امنیتی عربستان و اردن با هماهنگی امریکا و اسرائیل در جنایت ترور شهید "عماد مغنیه" به طور مستقیم دست داشته اند.

 

یکی از ستادهای انتخاباتی طیف موسوم به اصلاح طلب به نام ائتلاف مردمی اصلاح طلبان، در مراسم تشییع جنازه آیت الله توسلی اقدام به پخش پوسترهای رنگی از وی با زیرنویس "ائتلاف مردمی اصلاح طلبان" کرد. این پوسترها بر روی دیوارهای حرم امام (ره) نیز مشاهده شده است.

 

فرمانده قرارگاه فتح و نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای انتظامی در منطقه سیستان و بلوچستان شرور معروف و مفسد منطقه "علم‌خان شه‌بخش" را به هلاکت رساندند

 

در پی اظهارات تهدید‌آمیز دبیرکل‌حزب‌الله لبنان مبنی بر گرفتن انتقام خون عماد مغنیه یکی از فرماندهان این جنبش موجی از وحشت و اضطراب تمامی مؤسسات رسمی، امنیتی و نظامی داخل و خارج رژیم صهیونیستی را فرا گرفته و این رژیم را به حال آماده‌باش کامل در آورده است.

 

 فشارها به گروه 6+5  تهران برای اضافه کردن برخی افراد به لیست همچنان ادامه دارد. محسن رضایی بر قرار دادن نام طلایی در لیست تأکید کرده است اما با عدم موافقت قطعی اصولگرایان احتمالاً وی از حوزه بهار و کبودرآهنگ کاندیدا خواهد شد. لاریجانی نیز همچنان بر قراردادن نام کاتوزیان و وحیددستجردی در لیست اصرار دارد. قالیباف هم درخواست حذف سلطانخواه، صفایی و نوباوه را مطرح کرده است.

 

215 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام رسانه‌های هلند و دانمارک در هتک حرمت و تحریف مقدسات اسلامی را محکوم کردند

 

 سهیلا جلودارزاده، مهرانگیز مروتی و عبدالله کعبی در نامه ای به شورای نگهبان از مسائلی مانند تحصن مجلس ششم و استعفای نمایندگان ابراز برائت کرده اند.

 

مجلس کوزوو یکشنبه در جلسه‌ای فوق‌العاده به استقلال این استان از صربستان رأی مثبت داد.

 

یک مقام ارشد پلیس پاکستان روز یکشنبه یک فرد مسلح وابسته به گروه القاعده را به هماهنگی های لازم برای عملیات حمله مرگبار به بی نظیر بوتو متهم کرد.

 

  علی اشراقی برای نخستین بار با برنامه "خبرها و نظرها"ی تلویزیون صدای امریکا درباره انتخابات مجلس گفتگو کرد. وی در این مصاحبه مواضع اپوزیسیونی علیه نظام مطرح نکرده است اما اصل گفتگوی نوه امام راحل (ره) با صدای امریکا اقدامی نادر است.

 

رئیس ستاد تبصره 13 گفت: هئیت نمایندگاه ویژه رئیس‌جمهور در حال بررسی قیمت مواد سوختی از جمله بنزین در سال 87 هستند و نتیجه آن تا 2 هفته آینده مشخص می‌شود.

 

 ائتلاف موسوم به اصلاح طلبان در تهران لیستی نخواهد داشت. این در حالیست که حزب اعتماد ملی و ائتلاف مردمی اصلاحات (نزدیک به کروبی) به دنبال رایزنی با شورای نگهبان و تأیید صلاحیت اغلب کاندیداهای مورد نظر خود در تهران لیست کامل 30 نفره خواهند داد.

 

برخی از اقلام گرانقیمت مربوط به صدام حسین دیکتاتور سابق عراق در حین خروج این اقلام از عراق در مرز ترکیه کشف و ضبط شد.

 

اختلاف در روزنامه اعتمادملی به دلیل برخی مسائل از جمله رویکرد انتخاباتی و تمایل بدنه روزنامه به طیف مقابل کروبی در اصلاح طلبان بالا گرفته است.

 

در میان شهرهای بزرگ، متوسط قیمت یک متر مربع زمین و ساختمان کلنگی در سال 1385 همچنان در تهران بیشترین مبلغ 8494 هزار ریال و در زاهدان نیز کمترین مبلغ 886 هزار ریال بوده است. به گزارش فارس، پس ازتهران بیشترین قیمت متعلق به شهرهای اصفهان (3569 هزار ریال) و قزوین (3323 هزار ریال) است.

 

 آخرین نظرسنجی یک مرکز تحقیقاتی در مراکز استانها حاکیست اصولگرایان 65 درصد و اصلاح طلبان 19 درصد آراء را به خود اختصاص خواهند داد. همچنین 16 درصد از رأی دهندگان به کاندیداهای مستقل رأی می دهند.

 

روزنامه اسراییلی "یدیعوت احرونوت" روز یکشنبه با انتشار جزییات ترور فرمانده نظامی حزب الله لبنان، نوشت‏:‏ "عماد مغنیه"توسط نیروهای سازمان اطلاعات خارجی اسراییل "موساد" ترور شد‏.‏  به نوشته این روزنامه اسراییلی ماموران موساد قبل ازترور مغنیه با گذرنامه ایرانی از رم وارد دمشق شده بودند و با اقامت در یکی از هتل ها کار بمب گذاری برای ترور وی را انجام دادند‏. از طرفی مدیر سازمان‌ اطلاعات ملی آمریکا در یک اظهار نظر عجیب سوریه و حزب‌الله لبنان را به ترور فرمانده ارشد حزب‌الله (مغنیه ) در دمشق متهم کرد.

 

پس از کش‌وقوس فراوان خاویر کلمنته، مربی اسپانیایی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را نپذیرفت.

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 86/12/4 و ساعت 12:7 صبح | نظرات دیگران()

کسانی که گفتند انقلاب و امام(ره) فراموش شده دچار خطا شدند

رهبر انقلاب اسلامی دیروز در دیدار جمع زیادی از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، بیداری و ایمان مردم، ایستادگی بر ارزش های انقلاب و امام (ره)، و به صحنه آوردن استعدادها و توانایی های ملی را از عوامل اصلی ماندگاری و شادابی روزافزون انقلاب اسلامی ارزیابی کردند.

 حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه تفاوت اصلی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها، ایمان مردم و ایستادگی آنان بر شعارها و آرمان های انقلاب است، به راهپیمایی امسال 22 بهمن اشاره و خاطرنشان کردند: با وجود گذشت 29 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور، نشاط و شادابی مردم در راهپیمایی امسال 22 بهمن به مراتب بیشتر از سال های قبل بود و این به دلیل زنده بودن انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

 ایشان افزودند: کسانی که در سال های گذشته، ناگهان به صورت هیجان زده گفتند انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در میان مردم به ویژه جوانان به فراموشی سپرده شده اند دچار خطا شدند زیرا انقلاب اسلامی و شعارهای انقلاب امروز در میان مردم زنده تر از گذشته است و مردم به افرادی که به شعارهای انقلاب اسلامی توجه بیشتری نشان دهند، علاقه بیشتری دارند.

آیت الله توسلی درگذشت

آیت الله محمدرضا توسلی رئیس دفتر حضرت امام خمینی ره در هنگام حضور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دچار عارضه قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

 آیت الله محمدرضا توسلی رئیس دفتر حضرت امام خمینی ره و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در هنگام حضور در جلسه هفتگی مجمع تشخیص دچار عارضه قلبی شده و بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.

 وی امام جماعت مسجد جامع قلهک تهران و مسئول پاسخگویی به استفتائات دفتر امام(ره) نیز بود و سالها پیش از اذان ظهر از رادیو به بیان احکام می پرداخت.

 آیت الله توسلی عضو حلقه اولیه انشعاب از جامعه روحانیت مبارز تهران و هیئت موسس مجمع روحانیون مبارز بود. او عضو مجلس اول خبرگان نیز بود و برای انتخابات میاندوره ای مجلس سوم خبرگان نیز کاندیدا شده بود.

وی صبح امروز در حال اظهارنظر پیرامون اهانت به سید حسن خمینی و انتقاد نسبت به این عمل در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که دچار حمله قلبی شد و با وجود آنکه بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، درگذشت.

 همچنین حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال عالم مکرم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد رضا توسلی (ره) را تسلیت گفتند.

تیتر «بی بی سی»، تیتر «اعتماد» شد!

سایت فارسی بی بی سی روز شنبه خبر درگذشت مرحوم حجت الاسلام محمدرضا توسلی را با این تیتر منتشر کرد: "مرگ در حال سخنرانی اعتراض آمیز."

 به گزارش رجانیوز به نقل از کیهان ،‌ روزنامه اعتماد هم روز یکشنبه در صفحه اول خود تیتر بی بی سی را انتخاب و بر روی عکس مرحوم حجت الاسلام توسلی با حروف درشت نوشت: "فوت در حال سخنرانی اعتراض آمیز."

 کپی برداری اعتماد از تیتر بی بی سی در شرایطی اتفاق افتاد که متن گزارش بی بی سی و اعتماد هم از شباهت های فراوانی برخوردارند. روزنامه اعتماد چند سال قبل تحلیل ها و گزارش های سایت فارسی بی بی سی را عینا منتشر می کرد که با افشاگری کیهان این روند را متوقف ساخت.

مهمانی بازیگران ایرانی در سفارت سوئیس

جمعی از بازیگران و هنرمندان ایرانی اوایل این هفته ، مهمان سفارت سوئیس در الهیه تهران بودند.

 به نقل از جهان، یکشنبه شب  20 تن از بازیگران و هنرمندان تئاتر کشور مهمان سفارت سوئیس در الهیه تهران بودند.

 در این مهمانی برخی از مهمانان خانم اقدام به برداشتن حجاب و روسری خودکرده و در این مهمانی با مردان و ماموران سفارت سوئیس نیز دست دادند.

در بین بازیگران و هنرمندان ایرانی حاضر در مهمانی خانم «م.م» نیز حضور داشت.

 در ابتدا باید دید دلیل برگزاری این مهمانی در سفارت حافظ منافع آمریکا در ایران و دعوت از هنرمندان و بازیگران چه بوده و چرا به رغم توصیه‌های اکید، برخی هنرمندان و بازیگران فارغ از مسائل دینی و عرفی آن هم در داخل کشور به این گونه اقدامات می‌پردازند.

کاوشگر ایران اطلاعات را باموفقیت به زمین ارسال می‌کند

پایگاه اینترنتی روزنامه " اینترنشنال هرالد تریبیون "روز دوشنبه نوشت: کاوشگری که ایران اخیرا به فضا پرتاب کرد، اطلاعات علمی را با موفقیت به زمین ارسال می‌کند .

به گزارش خبرگزاری فارس، این روزنامه افزود: این کاوشگر، اطلاعات را پس از رسیدن به مدار در ارتفاع 250 کیلومتری به زمین ارسال می نماید .

به نوشته هرالد تریبیون، ایران در تابستان آینده نخستین ماهواره را در ارتفاع 650 کیلومتری وارد مدار زمین خواهد کرد که در 24 ساعت 5 تا 6 بار بالای آسمان ایران خواهد گشت . این روزنامه افزود: تهران در اوایل ماه جاری اولین ماهواره ساخت داخل موسوم به " امید "را رونمایی کرد و نخستین مرکز فضایی را در هنگام پرتاب کاوشگر افتتاح کرد .

این روزنامه نوشت: ایران امیدوار است که چهار ماهواره دیگر را تا سال 2010 میلادی به فضا پرتاب کند .

هرالد تریبیون در پایان نوشت: دولت ایران درصدد است که شمار خطوط تلفنهای ثابت و همراه را از 22 میلیون به 80 میلیون شماره افزایش دهد و امیدوار است که توانایی های ماهواره ای خود را برای افزایش کاربران اینترنت از 5 میلیون و پانصد هزار به 35 میلیون کاربر گسترش دهد .

«رضا ناجی» بهترین بازیگر جشنواره فیلم برلین شد

رضا ناجی هنرپیشه ایرانی شنبه شب موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر جشنواره پنجاه‌ و هشتم فیلم برلین را به خاطر بازی در فیلم "آواز گنجشک‌ها" به خود اختصاص دهد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رضا ناجی" به خاطر ایفای نقش پرورش ‌دهنده شترمرغ در فیلم «آواز گنجشک‌ها» آخرین ساخته مجید مجیدی موفق شد تا در جشنواره فیلم برلین جایزه ارزشمند بهترین بازیگر نقش مرد را کسب کرده و خرس نقره‌ای این جشنواره را به دست آورد است.

مجید مجیدی این بازیگر آذری را با فیلم "بچه‌های آسمان" به سینمای ایران معرفی کرد و بعدها در فیلم "باران" او را در نقش یک معمار قرار داد. آذری زبان بودن ناجی و به نوعی غریزی عمل کردن او برای نزدیک شدن به نقش از ویژگی های مخصوص به خود به این بازیگر است که توانست کاراکتر اصلی او را در فیلم های دیگر کارگردانان هم مخصوص به خود کند.

آخرین ساخته "مجید مجیدی" داستان "کریم" پدری است که در حومه تهران کار می‌کند اما در پی از دست دادن این کار باید در شهر به جستجوی شغل جدیدی باشد.

سناریو برای عرضه بنزین آزاد در ایام نوروز

سید مهدی هاشمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه عرضه بنزین آزاد برای ایام نوروز در دستور کار بررسی ستاد تبصره 13 قرار گرفته است، گفت: هم اکنون سه پیشنهاد عرضه بنزین آزاد با قیمتهای 250، 300 و 700 تومان در این ستاد مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تبصره 13 تا هفته آینده در خصوص قیمت عرضه بنزین آزاد تصمیم گیری خواهد کرد، افزود: بنزینی که قرار است با قیمت آزاد عرضه شود، از طریق واردات تامین خواهد شد.

خبرنگار مهر پرسید باتوجه به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای عرضه بنزین با قیمت آزاد، ستاد تبصره 13 این موضوع را در دستور کار ندارد؟ هاشمی پاسخ داد: به وزارت نفت اعلام کرده ایم که با بخش خصوصی در احداث جایگاه های عرضه سوخت و واردات بنزین همکاری کند.

در همین حال، ناصر رئیسی فر رئیس هیئت مدیره جایگاهداران سوخت سراسر کشور در گفتگو با مهر با استقبال از عزم ستاد تبصره 13 برای عرضه بنزین آزاد در ایام نوروز، خواستار انجام مذاکراتی با جایگاهداران در این باره شد.

وی افزود:  زیرساختها برای عرضه بنزین آزاد در جایگاه های سراسر کشور آماده است.

رئیسی فر همچنین خواستار تداوم عرضه بنزین آزاد در سال 87 شد و گفت: پیشنهاد می کنیم قیمت بنزین آزاد با نرخ 300 تومان عرضه شود.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 86/12/4 و ساعت 12:6 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 204634
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه