سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 88/9/2 و ساعت 3:34 عصر | نظرات دیگران()

بر خلاف همه تحلیل هایی که تا به حال شده است، بنظر می رسد که این سید محمد خاتمی بود که بازی مهندس میرحسین موسوی را بر هم زد و نه بر عکس. اساساً خاتمی خود مستقلاً بازی خاصی را برای انتخابات ریاست جمهوری طراحی نکرده بود که بتوان از بر هم خوردن آن سخن گفت. خروج خاتمی طراحی هایی که مهندس موسوی ترتیب داده بود را به طور کامل با شکست مواجه ساخت.

مهندس موسوی از چند ماه قبل با طراحی مشخصی وارد فضای سیاسی و انتخاباتی شد و یکی از مهم ترین قطعه های پازل طراحی شده توسط او حضور خاتمی در عرصه بود! اگر چه مهندس مواضع انتخاباتی خود را اصولاً در تقابل با احمدی نژاد و دولت نهم چیده بود، اما نیاز داشت که در عین حال جایی بیرون از دعوای همیشگی احمدی نژاد و مخالفانش بایستد. تنها شیو? تحقق این امر آن بود که کاندیدای «مخالفان همیشگی احمدی نژاد» نیز در صحنه حاضر باشد.

این موقعیت برای او چند مزیت داشت. اول اینکه قرار گرفتن او در سایه درگیری جاری میان هواداران احمدی نژاد و خاتمی امکان حرکت « چراغ خاموش » را فراهم می ساخت و توجه رقیب را عمدتاً به تحرکات پر سر و صدای خاتمی معطوف می کرد. در عین حال موسوی می توانست به تدریج با شکل دادن به فضای « نه این، نه آن »، خود را به عنوان گزینه ای که هم نقاط قوت خاتمی و هم نقاط قوت احمدی نژاد را دارد و معایب هیچ یک از این دو را ندارد، تعریف کند، اما از هر دوی اینها مهم تر، موسوی و تیم انتخاباتی او به طور محسوسی چشم امید ( یا بگویم طمع! ) به بدنه اجتماعی جریان اصولگرا دوخته بودند. در چنین فضایی آنان می توانستند از طریق تمسک به ادبیات اصولی و انقلابی و تفکیک خود از جریان اصلاح طلب موجود، بخش هایی از این عقبه اجتماعی را که به دلایلی از احمدی نژاد و دولت نهم گله مند است، با خود همراه سازند.

با چنین تحلیلی مهندس موسوی به گونه ای هوشمندانه خاتمی را به سمت کاندیداتوری هل داد! از نظر او ماجرا از دو حال خارج نبود. یا او در پیشبرد پروژه طراحی شده موفق نمی شد. در این صورت او می توانست کمی قبل از انتخابات ( مثلاً زمان ثبت نام ) با استناد به دلایلی چون شرایط حساس کشور و ... به نفع خاتمی انصراف دهد. ضمن اینکه به هر حال از زاویه ای متفاوت انتقاداتی به دکتر احمدی نژاد وارد کرده و دست کم بخشی از عقبه اجتماعی او را دچار تردید و تزلزل کرده بود. اما اگر میرحسین در اجرای بازی طراحی شده خود موفق و قادر به ایجاد موج اجتماعی می شد، اطمینان داشت که خاتمی نهایتاً خود را از چنگال بازیگردانان خلاص خواهد کرد و به نفع او انصراف خواهد داد. ممکن بود این مسأله با واکنش منفی هواداران خاتمی مواجه شود ولی بخش قابل ملاحظه ای از آنان همان گونه که در سال 84 ، ظرف یک هفته متقاعد شدند که برای جلوگیری از خطر فاشیسم (!) به عالیجناب سرخپوش سابق رأی دهند، حالا هم می توانستند ظرف دو سه هفته راجع به رأی به مهندس موسوی قانع شوند.

باید اعتراف کرد که مهندس موسوی مراحل اولیه پروژه خود را با موفقیت اجرا کرد. اما انصراف خاتمی، این طراحی را در همان مراحل آغازین نابود کرد.

البته انتخابات ریاست جمهوری ما طی ادوار اخیر غالباً با نتایج غیر منتظره همراه بوده است و به ویژه تحولات یکی دو هفته آخر نقش تعیین کننده ای در شکل گیری این نتیجه دارد. بر این مبنا پیروزی مهندس موسوی یا حتی حجه الاسلام کروبی در انتخابات محال نیست. ولی بنظر می رسد که احتمال این پیروزی به شدت کاهش یافته است.

http://sajjadsaffar.blogfa.com
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 88/4/8 و ساعت 6:52 عصر | نظرات دیگران()

«تمسخرِ خویشتن» بیماری شایعِ ایرانِ امروز و پای ثابت تمام مناسبات اجتماعی ایرانیان است؛ آنچنان همه گیر و عمومی، که گویی ریشه در اعماق فرهنگ این مُلک دارد. نسلی که امروز در حال سربرآوردن است و «زیربنای ساخت ایرانِ آینده» می شناسیمش، آنچنان نگاه حقارت آمیز و آمیخته با تمسخری به خود و کشور خود دارد، که نظیرش را در هیچ مقطعی از تاریخ ایران سراغ نداریم.

امروز، هیچ ساحتی از زندگی ایرانیان نیست که به طریقی توسط خودِ ایرانیان، به سخره گرفته نشود. از اشخاص گرفته تا وقایع ملی و حتی مذهبی، به راحتی سوژه ی تمسخر عمومی واقع می شوند. هیچ کس و هیچ چیز در امان نیست.

نونهالان و نوجوانانِ آینده ساز، بیشترین جوک ها را درباره ی اقوام مختلف، شخصیت ها و رویدادهای علمی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی کشور خود به یاد دارند. و آنچنان در این مقوله قهارند که اصلاً کم نمی آورند. از کودک دبستانی تا جوان دانشگاهی، حتماً دسته ای از سخیف ترین جوک ها را در گنجینه ی معارف خود دارند.

نخستین تاثیر «تمسخر خویشتن»، زوال «احساس غرور ملی» است؛ همان گزینه ی موثری که در دنیای پرهیاهویِ امروز، راز ماندگاری محسوب می شود. هم از این روست که در کشورهای صنعتی اروپا، نظیر آلمان و فرانسه، تقویت روحِ غرور و برتری ملی، محور آموزش های اجتماعی است. حتی در کشورهای سردی همانند دانمارک، هلند، اتریش و سوئیس، از این مولفه ی مهم غفلت نشده است. در همین امریکای مستکبر، همبستگی و غرور ملی، ارتباط مستقیمی با قدرت نمایی راهبران سیاسی دارد!

با عمومیت یافتن استفاده از ابزار ارتباطی نوین _تلفن همراه و اینترنت_ اپیدمیِ «تمسخر خویشتن» با سرعت بیشتری در حال خشکاندن ریشه های قوامِ اجتماعی و فرهنگی کشور است. این در حالی است که اساساً ما ایرانی ها، هیچ گاه نتوانسته ایم از هیچ یک از اسباب و ابزار مدرن، به شایستگی بهره برداری کنیم. ابتدا، با حرص و ولع و به هر قیمتی که شده آنها را وارد کشور می کنیم و پس از مدتی کوتاه، کمیته های ویژه ای برای مقابله با آسیب های آنها تشکیل می دهیم. آنگاه که به مرز بحران رسیدیم، دست به کار می شویم که «آداب بهره گیری» از ابزار مدرنِ وارداتی را «کشف» و به مردم «ابلاغ» کنیم!

 روزی که خبری در کشور منتشر می شود، همه منتظرند تا تمسخرآمیزترین «پیامک»ها را در قالبِ «جوک»هایِ بامزه درباره ی آن خبر دریافت کنند و در کوتاهترین زمان ممکن، این اتفاق می افتد؛ به قدری هم گسترده و موثر که اصلِ خبر و اهمیتِ احتمالی آن فراموش می شود.

تصور کنید که در اخبار بشنویم: «ماهواره ایرانی امید، در مدار زمین قرار گرفت». بر حسب عادت معمول و بی درنگ، انواع هرزه نگاری ها و جوک های سخیف در این مورد، به تولید انبوه رسیده و به سرعت در سراسر کشور منتشر می شود. در حالی که خود نیز نمی دانیم چرا اینگونه می کنیم. دانش آموز دبستانی _که مثلاً قرار است عزم خود را برای ساختن کشوری قدرتمند جزم کند_ در اولین ساعت صبح، جدیدترین جوک را درباره ی ماهواره ی امید، به معلم و همکلاسی هایش نقل می کند، تحصیلکرده ترین ها حتماً سهمی از پیام های کوتاه خود را به ارسال چنین محتوایی اختصاص می دهند. متدین ترین ها نیز از این بساط بی بهره نیستند و...

خلاصه، همه دارند همدیگر و همه چیز را مسخره می کنند. با این حساب معلوم نیست برای کدام آینده ی درخشان در تلاشیم؟!

بنای آلوده ای که امروز در قالب تمسخر و تحقیرِ قیافه ی فلان مسئول ملی یا فلان رویداد علمی، نهاده می شود، آنچنان بی اعتبار و متزلزل است که به بادی ملایم خواهد ریخت. سیاسیونی که به عقد قدرت درآمده و تاب دوری از دلداده ی خود ندارند، با شنیدن جملات تمسخرآمیز، حسابی لذت برده و به آینده ی سیاسی خود امیدوار می شوند. غافل از اینکه، این نسلِ مسخره گر، به آنها نیز رحم نخواهد کرد.

از وبلاگ عصر تدبیر

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 88/4/8 و ساعت 6:46 عصر | نظرات دیگران()

اذناب امریکا باید بدانند که شهادت در راه خدا مسئله‏اى نیست که بشود با پیروزى یا شکست در صحنه‏هاى نبرد مقایسه شود. مقام شهادت، خود اوج بندگى و سیر و سلوک در عالم معنویت است. نباید شهادت را تا این اندازه به سقوط بکشانیم که بگوییم در عوض شهادت فرزندان اسلام تنها خرمشهر و یا شهرهاى دیگر آزاد شد. تمامى اینها خیالات باطل ملی گراهاست. ما هدفمان بالاتر از آن است... ما مى‏گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسى دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا ا...» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوریم. پس ‏اى فرزندان ارتشى و سپاهى و بسیجى‏ام، و اى نیروهاى مردمى، هرگز از دست دادن موضعى را با تأثر و گرفتن مکانى را با غرور و شادى بیان نکنید که اینها در برابر هدف شما به قدرى ناچیزند که تمامى دنیا در مقایسه با آخرت‏.                       امام خمینی ( پیام قبول قطعنامه)

 

با آغاز مبارزه‏ى جدّى با فساد اقتصادى و مالى، یقیناً زمزمه‏ها و بتدریج فریادها و نعره‏هاى مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفتها عمدتاً از سوى کسانى خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر میشوند و طبیعى است بددلانى که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده‏دلانى که از القائات آنان تاثیر پذیرفته‏اند با آنان همصدا شوند. این مخالفتها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند. به مسئولان خیرخواه در قواى سه گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد، بنوعى همدستى با فاسدان و مفسدان است.    رهبری (پیام مبارزه با مفاسد اقتصادی 10/2/80 )

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 88/4/8 و ساعت 6:43 عصر | نظرات دیگران()

 

احمدی نژاد نامزد فراکسیون اکثریت مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ویژگی های دولت نهم گفت: با توجه به ویژگی های خاص دکتر احمدی نژاد به طور قطع وی نامزد فراکسیون اکثریت مجلس است.

به گزارش ایرنا، حمید رسایی روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: اگر فراکسیون اصولگرایان تاکنون مصداق تعیین نکرده به دلیل حفظ مکانیزم دموکراتیک خود است.

وی با رد شایعه به اجماع نرسیدن اصولگرایان تصریح کرد: فراکسیون اصولگرایان قطعا مصداق خود را در انتخابات دهم معلوم می کند منتها اصولگرایان ساز و کار خود را دارند.

رسایی گفت: فراکسیون اصولگرایان در این مورد نه تاخیر داشته و نه تعلل کرده بلکه روال معمول را طی می کند.

 اوباما خیلی متفاوت است

میرحسین موسوی در گفتگو با روزنامه انگلیسی تایمز گفت: نگاه اوباما نسبت به جهان خارج بسیار متفاوت است و حاضرم با وی دیدار کنم.

ریچارد بوستون خبرنگار "تایمز" مستقر در تهران از گفتگوی جمعه شب خود با میر حسین موسوی خبر داد و افزود: بیشترین چالش بین رقبای انتخاباتی دیروز هنگامی رخ داد که موسوی با رویکردی متفاوت خواهان ملاقات با اوباما شد.

وی ادامه داد: نخست وزیر پیشین ایران و کسی که در حال حاضر به‌عنوان نماینده جناح اصلاح طلبان قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. موسوی به تایمز گفت: حاضر است چنانچه روابط بین دو کشور گسترش یابد با اوباما ملاقات داشته باشد زیرا نگاه وی نسبت به جهان خارج بسیار متفاوت است.

موسوی در پاسخ به خبرنگار تایمز در مورد ملاقات با اوباما ادامه داد: بله، من حاضرم که با اوباما دیدار داشته باشم اگر همه چیز خوب پیش برود.

وی البته تأکید کرد رئیس‌جمهور قادر نیست در مورد استراتژی‌های سیاست خارجی تصمیمی جداگانه بگیرد زیرا تصمیم گیری در این موارد منوط به تصمیم شورای امنیت ملی است.

موسوی اعلام کرد چنانچه وی به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود حتی اگر همان استراتژی قبلی به قوت خود باقی بماند، وی اقدام به "تغییر تاکتیک‌ها" خواهد کرد.

 الگوبردارى ستاد موسوی از انقلاب‌هاى مخملى

ستاد میرحسین موسوی اخیراً با الگو گرفتن از مدل انقلاب های مخملی که با حمایت و برنامه ریزی آمریکا در آسیای میانه رخ داد، تصمیم گرفته تبلیغات انتخاباتی خود را به رنگ «سبز» در بیاورد.

به گزارش کیهان، بر اساس برخی گزارش ها مسئولان ستاد انتخاباتی موسوی قصد دارند در برخی مناطق کشور که امکان سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم بیشتر است، در بین زنان شال سبز توزیع کنند به مردان پیراهن (تی شرت) سبز بدهند و میان جوانان مچ بند سبز پخش نمایند. همچنین ستاد موسوی تصمیم گرفته است روز دوم خرداد یک گردهمایی وسیع در یکی از ورزشگاه های تهران برگزار کند.

در حالی که موسوی طی روزهای گذشته به انتقاد از آنچه «استفاده ابزاری اصولگرایان از اعتقادات دینی مردم» می نامید پرداخته، مشخص نیست چگونه خواهد توانست این اقدام ستاد خود را توجیه نماید.

 وحشت وهابی‌ها از گرایش اهل سنت

 برای زیارت امامان بقیع

حضور زایران شیعه از جمله زایران ایرانی در قبرستان بقیع و دعا و توسل بر ائمه اطهار، اشتیاق بسیار زیادی در بین زایران اهل سنت به وجود‌ آورده تا ضمن زیارت این ائمه بزگوار، درباره زندگی ائمه بیشتر بدانند و تحقیق کنند.

به گزارش ایرنا ، این اشتیاق و علاقه نه تنها در زایران اهل سنت که از بسیاری از کشورهای مسلمان به سرزمین وحی مشرف می شوند، بسیاری از زایران سعودی هم علاقه دارند، ‌در این خصوص شناخت و آگاهی پیدا کنند.

از این رو بعضی از این زایران صبح و عصر که در قبرستان بقیع به روی زایران باز می شود، در قبرستان بقیع حضور می یابند و با زایران کشورمان به گفت وگو می نشینند.

این اقدام برخی از زایران باعث نگرانی و وحشت وهابی ها شده و به محض مشاهده چنین صحنه هایی تلاش می کنند از این کار به روش های مختلف جلوگیری کنند.

این نوع برخوردهای غیر شرعی و منطقی در کنار قبور مطهر ائمه اطهار در حالی صورت می گیرد که اگر زایران در گوشه ای دیگر از قبرستان بقیع بر روی قبر کسانی دیگر حاضر شوند ، بر قبور آنها گریه و زاری کنند و دعا بخوانند،‌ ماموران سعودی اقدامی در جهت جلوگیری از این امر از خود بروز نمی دهند.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 88/4/8 و ساعت 6:41 عصر | نظرات دیگران()

 پروژه اردیبهشت داغ و ترور صوری موسوی

سعید حجاریان که از وی به عنوان طراح اصلی جنگ روانی دوم‌خردادی‌ها یاد می‌شود، پروژه اردیبهشت داغ را برای مظلوم‌نمایی و ایجاد موج اجتماعی در حمایت از میرحسین موسوی پیشنهاد داده است.

براساس این پروژه، طرح یک ترور نافرجام علیه موسوی ترتیب داده می‌شود و پس از آن، موج اجتماعی در حمایت از موسوی کشور را فرا می‌گیرد.

موسوی نیز در واکنش به این اتفاق، بیانیه‌ای صادر خواهد کرد و با گلایه شدید از برخوردهای غیراخلاقی، فاز مظلوم‌نمایی را تکمیل می‌کند.

مرتضی تمدن استاندار و رئیس شورای تامین استان تهران، با بیان اینکه اخبار موثق داریم که برخی با هدف بر هم زدن فضای روانی انتخابات و نا امن جلوه دادن این فضا قصد دارند به طراحی ترورهای مصنوعی پرداخته و آگاهانه دست به ترور کاندیدا بزنند هدف از این کار را دنبال کردن پروژه مظلوم‌نمایی و القاء ناامنی در فضای جامعه دانست و گفت: البته بیگانگان در این پروژه نقش اساسی دارند. البته دستگا‌ه‌های ذی ربط با هوشیاری مراقب این گونه توطئه ها هستند.

طراحی این پروژه از سوی طراح جنگ روانی دوم‌خردادی‌ها در حالی صورت گرفته است که گفته می‌شود در جلسات داخلی سازمان مجاهدین از اینکه میرحسین موسوی نتوانسته موج اجتماعی لازم برای پیروزی را ایجاد کند، اظهارنگرانی شده و تأکید گردیده است تنها در صورت وارد کردن یک شوک به جامعه امکان موفقیت برای وی وجود دارد.

 سکته بهزاد نبوی در ستاد میرحسین

کشیده شدن بحث و اختلاف در درون شورای مرکزی سازمان مجاهدین تا مرز فحاشی و زدوخورد بین مخالفان حمایت از موسوی و بهزاد نبوی، منجر به گرفتن قلب بهزاد نبوی و بیهوش شدن وی شده است.

به گزارش روزنامه وطن ،در جلسه چهارشنبه‌شب هفته گذشته شورای مرکزی این حزب، بحث و اختلاف در درون شورای مرکزی تا مرز فحاشی و زدوخورد بین علی باقری (که مخالف حمایت از موسوی است) و بهزاد نبوی (که موافق این حمایت است) بالا می‌گیرد که این مشاجره منجر به گرفتن قلب بهزاد نبوی و بیهوش شدن وی می‌شود.

پس از این ماجرا دیگر اعضای شورای مرکزی باقری و دو مشاجره‌کننده دیگر را از جلسه بیرون می‌کنند تا به وضع سلامتی نبوی رسیدگی شود. سپس شخص بهزاد نبوی پس از به هوش آمدن جلسه را تعطیل کرده و همه اعضا را از محل بیرون می‌کند و تنها در محل باقی می‌ماند.

 کروبی در دانشگاه شریف

دبیر کل حزب اعتماد ملی در دانشگاه صنعتی شریف گفت: بنده حکم حکومتی را همواره قبول داشته و خواهم داشت و در صورت پیروزی مطیع کامل رهبری خواهم بود.

کروبی در دانشکاه شریف اظهار داشت: احزاب کارگزاران، مجاهدین، مشارکت و مجمع روحانیون مبارز، وزارت اطلاعات و وزارت کشور(دولت خاتمی) در انتخابات 84 ، همه به دنبال این بودند که آقای معین با 18 میلیون رای رئیس جمهور شود، اما نه تنها این گونه نشد بلکه وی تنها 4 میلیون رای آورد.

کروبی در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با زندانی شدن دانشجویان در صورت انتخاب وی اظهار داشت: به شما قول می‌دهم وزیری را برای وزارتخانه علوم انتخاب کنم که با دانشجو برخورد امنیتی نکند البته موضوعاتی که در حوزه اختیار دولت باشد و اگر در چارچوب قانون نباشد چنین قولی را نمی دهم.  وی تصریح کرد: البته برادران ما در سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج ممکن است کسی را به خاطر بی قانونی در دانشگاه مورد برخورد قرار دهند که نظر بنده در این خصوص این است که دانشجو بعد از اینکه به دلیل بی قانونی و بی نظمی در دانشگاه مورد برخورد قرار گرفت از ادامه تحصیل آن ممانعت نکنند و اجازه بدهند وی تحصیل خود را ادامه دهد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 88/4/8 و ساعت 6:41 عصر | نظرات دیگران()

اخبار کوتاه

** آیت ا... مکارم  در واکنش به ادغام سازمان حج با میراث فرهنگی فرمودند: نمی‌توانیم در مقابل مسائلی مثل ادغام سازمان حج با میراث فرهنگی سکوت کنیم.

** آیت ا... سید عزالدین زنجانی از مراجع بزرگ تقلید و مدرسان حوزه علمیه مشهد در پیامی به احمدی نژاد از سخنرانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس تقدیر و تشکر کرد.

** حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم حمایت کرد.

** در پى شیوع بیمارى آنفولانزاى خوکى ، دولت آمریکا در سراسر این کشور حالت فوق العاده بهداشتى اعلام کرد.

** محسن امین زاده در دیدار با انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بیان کرده که متاسفانه آرای احمدی نژاد نسبت به ماه بهمن افزایش یافته است.

** روزنامه اعتماد به دلیل مصاحبه با یک عنصر ضد انقلاب از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر شدید دریافت کرد. این عضو ضد انقلاب فراری یکی از هرزه نویسان است که سابقه اهانت های مکرر به مقدسات و مردم را در کارنامه خود دارد.

** مفتی شهر قدس با حمایت از سخنان رییس جمهور در کنفرانس ژنو ، گفت : "محمود احمدی نژاد" مانند همیشه حقیقت را بیان کرد و این برای صهیونیست‌ها و حامیانش بسیار سخت بود.

** فرماندار اسلامشهر در واکنش به شایعات ترویج شده از سوی برخی روزنامه های اصلاح طلب مبنی بر توزیع پرتقال رایگان به هنگام سفر رئیس جمهوری به این شهرستان، این موضوع را به شدت تکذیب کرد و آن را توهین به شعور مردم دانست.

** حجة الاسلام اژه ای وزیر اطلاعات اعلام کرد: یک تیم تروریستی شامل عناصر فریب خورده و وابسته به عوامل صهیونیست که با هدف ایجاد ناامنی و اغتشاش، قصد داشتند چندین انفجار متوالی به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات در تهران انجام دهند، دستگیر شدند.

** روزنامه تایمز لندن با اشاره به ابراز علاقه موسوی برای ملاقات با اوباما نوشت: این سیاستمدار موسپید که در حاشیه یک گردهمایی انتخاباتی در شمال تهران صحبت می کرد، فاقد جذابیت های مردمی به نظر می رسد.

** غلامعلی حدادعادل در پاسخ به اینکه اگر این کاندیدای واحد، احمدی نژاد باشد آیا شما نیز از او حمایت می کنید؟، گفت: الان نمی خواهم رأی خودم را بگویم.

** یک مقام آگاه، نصب برچسب بر روی برخی پرتقالهای وارداتی به نام اسرائیل در میادین تره بار را «دسیسه مخالفان دولت در آستانه انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری» بیان کرد.

** عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران، در نامه ای به آیة ا... شاهرودی رئیس قوه قضائیه با اشاره به شکایت جاسبی از وی، خواستار حفظ جایگاه دستگاه قضایی کشور به عنوان آخرین ملجأ دفاع از حقوق تضییع شده جامعه شد.

کروبی دبیرکل اعتماد ملی هشدار داد اگر انتخابات دوقطبی شود، احمدی نژاد در مرحله اول رای خواهد آورد.

** صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود در حالی نرخ رشد اقتصادی 80 کشور دنیا در سال 2009 را منفی برآورد کرده که نرخ رشد اقتصادی ایران در این سال بالاتر از 140 کشور پیش بینی شد.

** رئیس جمهور پاکستان به نقل از سرویس‌های اطلاعاتی کشورش گفت که "اسامه بن‌لادن "، رهبر گروه القاعده مرده است.

** مولوی عبدالحمید طی دیداری که با میر حسین داشته است رسما همه توافقات و حمایت‌های خود از مهدی کروبی دبیر کل حزب اتحاد ملی را پس گرفت و اعلام کرد از میرحسین موسوی حمایت می کند.

** شبکه ی اول سیما در اردیبهشت ماه برنامه های «جریان» تولید گروه اجتماعی و «پله ی دهم» تولید گروه سیاسی این شبکه را روزهای یکشنبه و چهارشنبه در زمینه انتخابات پخش می کند.

** سازمان لیگ برتر مجید جلالی را نیز به عنوان مربی برتراخلاق و تیم فوتبال خوزستان را به عنوان تیم برتراخلاقی و رفتار درارائه فوتبال پاک و جوانمردانه معرفی کرد.

** تاریخ و محل توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسى ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، سه شنبه بر روى پایگاه www.azmoon.net  قرار مى گیرد.

** مشاور امنیت ملی عراق روز شنبه از شمارش معکوس برای اخراج گروهک تروریستی منافقین از این کشور خبر داد.

** یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور ایران در اجلاس ژنو تأکید کرد: احمدی‌نژاد یک بار دیگر توانست با استفاده از جهان‌بینی اسلامی خاص خود، برای تمامی مستضعفین مانند یک اکسیر نجات بخش باشد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 88/4/8 و ساعت 6:38 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 204620
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه