سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
گناه نتوانستن کردن ، گونه‏اى از ترک گناه است . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

صفحه اول

صفحه دوم


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:48 صبح | نظرات دیگران()

  عباس سلیمی نمین که در چند ماه اخیر به صف منتقدان جدی مدیریت دانشگاه آزاد پیوسته است، دیروز نیز برای بار سوم به مناظره ای بدون حضور طرف مناظره رفت.

وی تأکید کرد‏: رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت‏: ‏اگر دادستان، مفاسد مدیریتی رئیس دانشگاه آزاد را پیگیری نکند، قطعاً مدارک این مفاسد را که موارد متعددی است در معرض قضاوت افکار عمومی قرار خواهم داد‏.‏

 سلیمی نمین افزود‏: ‏‏  ‏مفسده مدیریتی یعنی اینکه شما بتوانید پنهانی به برخی نمایندگان مجلس و وزیر دکترا بدهید تا آنها را وامدار خود کنید‏.‏

 سلیمی نمین گفت‏: ‏خود جاسبی نیز در اولین جوابیه خود اذعان می‌کند که به وزیر و وکیل و شخصیت‌های عالی‌رتبه دکترا داده است‏.‏  وی با تاکید بر این امر که من قصد زیر سئوال بردن مدارک دانشگاه آزاد را ندارم، گفت‏: ‏پسر خود من در دانشگاه آزاد در مقطع فوق لیسانس و در رشته روابط بین‌الملل در حال تحصیل است و من اصلا ننگم نمی‌آید که پسرم در این دانشگاه درس می‌خواند‏.‏  رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بیان کرد‏: ‏ من در سایت‌ها خواهم نوشت و در جاهای مختلف سخنرانی خواهم کرد و فساد مدیریتی جاسبی را نیز ثابت خواهم کرد‏.‏

وی گفت‏: ‏من دیروز ( شنبه)  اولین پرونده فساد مدیریتی جاسبی را کتباً به دادستان تهران ارائه دادم‏.‏  او خطاب به کسانی که سعی می‌کردند، سخنرانی وی را برهم زنند، گفت‏: ‏شما فکر کرده‌اید که می‌توانید محیط پلیسی دانشگاه آزاد را در دانشگاه فردوسی مشهد نیز پیاده کنید؟ بدانید کسانی که از جاسبی دفاع می‌کنند از فساد ایشان نیز دفاع می‌کنند و فردا در برابر خلق شرمنده خواهند شد‏.‏

وی گفت‏: ‏جاسبی بلافاصله پس از طرح مسئله تحقیق و تفحص مجلس نامه ای مکتوب نوشت که این نامه موجود است و در آن مدعی شد که دانشگاه آزاد اسلامی خصوصی است، لذا مشمول نظارت مجلس نمی‌شود. این نشان دهنده این است که ایشان اموال عمومی را اموال خودش می‌پندارد‏.‏

 رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود‏: ‏بر اساس اساسنامه دانشگاه آزاد، هیئت امنای دانشگاه باید فردی را به عنوان نامزد ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند تا اگر در آنجا صلاحیت این فرد تایید شد، به عنوان رئیس دانشگاه آزاد منصوب شود. حال، سئوال این است که آقای جاسبی چرا نمی‌خواهد این مسیر قانونی را طی کند؟

  سلیمی نمین با بیان این ادعا که جاسبی شهریه‌های دانشجویان را از واحدهای دانشگاه آزاد گرفته و به حساب ویژه‌ای می‌ریزد که بر آن نظارت نیست، گفت‏: ‏ نامه‌هایی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی به دست من رسیده است که این نامه‌ها اثبات می کند، جاسبی دستور پرداخت مبالغ میلیاردی را به این حساب داده است‏.‏

 وی گفت‏: ‏در چرخش مدیریت کلان کشور، رئیس جمهوری می‌رود و رئیس جمهور دیگری می آید و به دنبال آنها جریانات سیاسی نیز تغییر می‌کند و کسی نمی‌تواند مفسده مدیریتی خود را مادام العمر کند، ولی تنها کسی که توانسته در سیستم آموزش عالی مفسده مدیریتی خود را مادام العمر کند، دکتر جاسبی است‏.‏


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:44 صبح | نظرات دیگران()

"هر گاه روشنفکر انسان دوست و آزادیخواهی را می دیدم که از آمریکا می آید و آن همه شیفتگی برای آزادی فردی و لیبرالیسم و حقوق بشر نشان می دهد ، با خود می اندیشیدم که چرا چنین روح لطیف و انسان خواهی ، از نفرت نسبت به سرمایه داری و آن همه تبعیض و فریب و ددمنشی و پَستی که در آن نهفته و همه ارزشهای انسانی را به لجن می کشد و حرص "تکاثر" ، همه را بیمار کرده و فضا را بر تجلی خدا ، صلح و دوست داشتن و شکوفایی ابعاد معنوی روح و به تعبیر علی (ع)"به دور ریختن دفائن عقول" تنگ می کند ، خالی است " !

اینها اظهارات یک عنصر فعال در احزاب سیاسی چپ و راست فعلی کشور نیست ، حتی اظهارات کسی نیست که سعادت داشته است برقراری نظام جمهوری اسلامی را در ایران درک کند ، بلکه حرف کسی است که به گفته خودش عمده زمان تحصیلات و تحقیقات و تلاشهای علمی خود را در غرب گذرانده و با استادان و دانشمندان آنجا حشر و نشر داشته است ؛ زنده یاد " دکتر علی شریعتی".  

شریعتی - بر خلاف آنچه برخی مغرضان تبلیغ می کنند - نگاهی به غایت تحقیر آمیز به غرب و بویژه به آمریکا داشت. او در کتاب " با مخاطبهای آشنا" ، آمریکا را صریحا " بلاهت عظیم و توحش متمدن و بدویت مدرن و خشونت با اتیکت و غارت قانونمند و خوشبختی زشت و آزادی لش و دموکراسی احمق و اندیویدوالیسم قالب ریزی شده و استانداردیزه و بالاخره همان جاهلیت عرب " می داند و در جای دیگر می گوید: " از آمریکا ستایش کردن ، به دلیل پیشرفتش در پول و زور ، آدم را شبیه به آدمکهای ذلیلی می کند که خرپول ها و درجه دارها را قلبا احترام می کنند و انسانهای برتر می شمارند!"

این نکته ، هر چند بدیهی است اما تذکر آن بی فایده نیست که این نگاه شریعتی به آمریکای دهه های 30،  40 و حداکثر تا نیمه دهه 50 هجری شمسی است ؛ یعنی آمریکای حقوق بشر ، آمریکای دکترین مونروئه و آمریکایی که طشت رسوایی دموکراسی و آزادی آن مانند امروز از بام جهان به پایین نیفتاده بود . این تعابیر ، تعابیر کسی است که ماجراهای سالهای اخیر دفاع دموکراسی آمریکایی ار رژیم جلاد صهیونیستی ، ماجراهای دخالت آشکار نظامی در پاناما و عراق و افغانستان را ندیده بود ، شریعتی نشنیده بود که آمریکا از روی کار آمدن دولت کودتایی در الجزایر حمایت کرد آن هم در شرایطی که 80 تا 90 درصد مردم آن کشور در یک انتخابات آزاد و دموکراتیک با همان مدل غرب پسندش  به اسلامگرایان رای داده بودند. با این همه و در شرایطی که  همه دنیا ، آمریکا را آقای فعلی و آینده جهان می دانستند و تصور جهان پس از آمریکا در مخیله شان هم خطور نمی کرد ، او برای جهان سوم و مشرق زمین ، نسخه های زندگی در دوران "بدون آمریکا" را می پیچید ؛ اما شرط شفا بخش بودن و تاثیر این نسخه را در یک چیز می داند که  آن " با عقده حقارت به آمریکا نگاه نکردن و خود را و تمدن و مذهب و فرهنگ خود را برتر از او دیدن" است .

او در باب "مذهب" بر یک نکته مهم انگشت می گذارد و تاکید می کند  مذهبی می تواند در مقابل آمریکا و نظام سلطه جهانی مقاومت کند که "جامعه گرا" باشد ، نه " فردگرا". یعنی دینی که سکولاریزه نشده باشد و دیانت توام با سیاست و آگاهی باشد . او از ترویج و گسترش "مواد مخدر" و " شهوات جنسی " به عنوان دو بال فریب غرب ، هم برای جوانان مشرق زمین و جهان سوم و هم برای خود جوانان اروپایی یاد می کند و می گوید این دام فریب برای آن است که کسی نفهمد "متجدد" همان وحشی است که مصرفش تغییر کرده است " و کسی نفهمد" آمریکاییهای امروز ، همان اروپاییهای دیروز و مجرمانی هستند که اگر در آنجا می ماندند ، باید در زندانها می پوسیدند یا به دار کشیده می شدند " که حالا به قول خود شریعتی آن مجرمان اروپایی ،  امروز به جایی رسیده باشند که " بر اساس آمار سازمان جهانی خوار و بار ، خوراکی که آمریکاییها برای سگها و گربه های خانواده های خود مصرف می کنند ، برای سیر کردن تمام گرسنگان جهان کافی است " !  جوان شرقی باید با سکس و افیون سرگرم باشد تا به این واقعیات نیندیشد " . و گرنه کمی هوشیاری و اندکی بیداری به جوان مسلمان ، جوان شرقی و خواص جوامع مستضعف که عوامانه خیره آمریکا نشده است کافی است تا  مثل "فرانتس فانون " هشدار بدهد که :" ما نمی خواهیم از دنیای اسلام ، یک اروپای دیگر بسازیم ؛ تجربه آمریکا برای هفت جد بشریت کافی است ! ما می خواهیم  با اسلام ، یک " انسان نو" خلق کنیم و بکوشیم تا اسلام ، از ما انسانی بسازد که بر روی پای خویش بایستد و برای این کار باید قرآن را به جای وقف بر ارواح مردگان ، وقف زندگی مردم کنیم ..."

 این انسان نو ، تنها زمانی می تواند جهان پس از آمریکا و بدون آمریکا را شاهد باشد که دین از طاقچه های حیرت ، به عرصه های اجتماع و درگیری های زندگی وارد شود و فردیت ها را حذف کند و مستقیما با ظلم در افتد.

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:44 صبح | نظرات دیگران()

جهت عرض تبریک!

 بدینوسیله شصتمین سال تاسیس رژیم مهربان و اهل گفتگوی صهیونیستی را به تمامی مدعیان انسانیت به طور عام و مدعیان مسلمانی به طور خاص تبریک عرض می کنم و امیدوارم که همه حکام مرتجع و چاق و چله عرب و حکام داخلی مدافع گفتگوی تمدن ها! و امت همیشه در عشق و حال ایران و تمامی سکوت کردگان دنیا در خوشحالی وصف ناپذیر باشند و وافورهاشان پر از نئشه جات باد و پیاله هاشان پر می.

به صهیونیست های عزیز تبریک می گویم چرا که اگر نظام ما فقط سی سال است که که تاسیس شده نظام آنها دو برابر ما عمر کرده است. صهیونیست های عزیز! واقعآ خوش به حالتان که تمامی دنیا طرفدار شماست و هیچ دولتی از کمک به شما دریغ نمی کند. کشور ما خیلی بدبخت است چون بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله جناب پادشاه یعنی امریکا و سایر کشورها با او دشمن اند و او را تحریم می کنند. صهیونیست های عزیز! خوش به حالتان که صدها بمب اتم و کلاهک هسته ای دارید ولی ما برای داشتن چند سانتریفیوژ و غنی سازی اورانیوم دست و پا می زنیم.

صهیونیست های عزیز! حق با شماست به هر حال هر چه باشد شما قوم برگزیده خداوند هستید و تمام بشریت باید در خدمت شما باشد. تمام حکام عرب و حکام جهان باید گوش به فرمان شما باشند و ما هم تنها چیزی که می توانیم در طبق اخلاص بگذاریم و تقدیم تان کنیم همین گفتگوی تمدن های ناقابل است که امیدواریم به کرمتان از ما قبول کنید. خوب میدانی که اگر برخی در ایران ما حرف از محو شدن تو بزنند چه بر سرشان می آید ... .  

راستی پرچم تان خیلی زیباست. گاهی فکر می کنم از نیل تا فرات برای شما خیلی کم است شما لیاقت تان خیلی بیشتر از اینهاست. شاید هنوز نتوانسته باشید از سمت خاورمیانه، نیل تا فرات را به طور کامل صاحب شوید ولی به شما از صمیم دل تبریک می گویم چرا که اگر از رودخانه نیل آغاز کنیم و از آن سمت دنیا به قصد فرات  دور بزنیم و از اروپا و امریکا و استرالیا گذرکنیم تقریبآ توانسته اید کل دنیا را تصاحب کنید. شما از نیل تا فرات را از آن ور دنیا به چنگ آوردید.

راستی! نوشابه های کوکاکولایتان طعم خوبی دارد و موبایل های نوکیایتان هم خیلی خوب آنتن می دهد. کلا ما را خوب نمک گیر کرده اید .

گرچه می دانیم که جمعیت شما یهودی ها فقط 15 میلیون نفر است که از این جمعیت تنها پنج، شش میلیون در سرزمین هایی که به حق تصرف کرده اید، سکونت دارند ولی همین پنج، شش میلیون به کل جمعیت میلیاردی ما مسلمانان احمق و ترسو شرف دارد. بخورید و بیاشامید که دنیا برای شماست. شما حق دارید چون در تاریخ به شما ظلم های فراوان شده است. شما را در کوره های آدم سوزی می انداخته اند و همیشه شما را از خود می رانده اند. حال این حق مسلم شماست که که دیگران را قتل عام کنید و انتقام بلایی که اروپایی ها به سرتان آورده اند را از فلسطینی های بیچاره بگیرید. اصلآ تقصیر خود ماست که همیشه گفته ایم ((ملت مظلوم فلسطین)). این قدر این مظلومیت را تکرار کرده ایم که خودشان نیز باور کرده اند که باید مظلوم باشند.

 ما جز گریه کردن برای مظلومین جهان کار دیگری بلد نیستیم و اگر هم بخواهیم اقدام جدی تری انجام بدهیم، تنها می توانیم، محکوم کنیم. تازه همین کمک های ناچیز هم صدای خیلی ها را درآورده و معتقدند که قیمت گوجه فرنگی در ایران گران شده است و باید فقط به فکر قیمت گوجه فرنگی خودمان باشیم. البته منظورم این نیست که شما خیلی بزرگ هستید. منظورم این است که ما خیلی حقیریم و در برابر حقیر بودن ماست که شما بزرگ به نظر می رسید. راستی یادم رفت به خاطر حمایت های ناچیزی که از مردم فلسطین می کنیم از شما معذرت خواهی کنم. به هرحال ما حامی تروریست هستیم و وظیفه ما هم همین است .

صهیونیست های عزیز! پرچم تان را با حسی متناقض و سرشار از نفرت در نشریه مان به اهتزاز در می آوریم و با حسی عجیب به آن نگاه می کنیم و در این نگاه تصور می کنیم روزی را که در تل آویو ندای ا... اکبر اذان بلند می شود و میلیون ها مسلمان به نماز جماعت می ایستند.

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:43 صبح | نظرات دیگران()

السلام علیک یا عقیله العرب

بى‏ یاد دوست، عقده دل وا نمى‏شود              وین کار، جز به خلوت شبها نمى‏شود

در جمع اولیا و رسولان، خطیب عشق             جز  در   ثناى   فاطمه  ،  گویا   نمى‏شود

گر   مادر  زمانه   بسى  دختر  آورد                یک   از    هزار ،  مریم  عذرا    نمى‏شود

وز صد هزار مریم  عذرا ، به مرتبت                  دیگر یکى چون حضرت زهرا نمى‏شود

ره یافتن به ساحت قدس شفاعتش                بى  ‏ دوستى   زینب   کبرى    نمى‏شود

زینب که بى  ‏شکفتن  لبخند  شرم او                یک  گل  به باع عشق، شکوفا نمى‏شود

آن دخترى که  « ام ابیها » ش  پرورد               آرى!    به   غیر « زین  ابیها »  نمى‏شود

یک زن چو او که دوش بدوش ولایتست              تاریخ  دیده  است ، که پیدا نمى‏شود

 

___________________________________________

کلام نور :

آنهایى که اسلام را خلاصه مى کنند در اینکه بخورند و بخوابند و یک نمازى بخوانند و یک روزه اى بگیرند و در گرفتارى این ملت، در گرفتارى این جامعه دخالت نکنند، به حسب روایت رسول اکرم، اینها مسلم نیستند، کسى که اهتمام به امور مسلمین ندارد، در صحنه خودشان نیستند، آنهایى که در صحنه هستند آنها را انتقاد مى کنند.

امام خمینی ( ره )

 

 

 


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:42 صبح | نظرات دیگران()

.  هاشمی رفسنجانی تکذیب کرد .

به نقل از فارس در جوابیه ای که دفتر هاشمی رفسنجانی به سایت فارس ارسال کرده است ؛ آمده است : "  اعتقاد و وفاداری آیت ا... هاشمی رفسنجانی به ولایت فقیه اظهر من الشمس است.ایشان در طول سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه مدافع اصل مترقی ولایت فقیه بودند، هستند و خواهند بود  ."در ضمن در مورد حضور ایشان در مجلس خبرگان نیز آمده است که آیت ا... هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان قانون اساسی حضور نداشتند که در مباحث و مذاکرات آن شرکت نمایند. در بند ششم این جوابیه  به موضوع حمایت هاشمی رفسنجانی از نهضت آزادی نیز اشاره شده است : " در خصوص نهضت آزادی فضای بحث مربوط به سالهای 58 و 59 بود که هنوز بعضی از اعضای آن در مجلس شورای اسلامی بودند و منظور آیت ا... هاشمی رفسنجانی تلاش ایشان و دیگر دلسوزان نظام برای جلب و جذب آنان در نیروهای انقلاب و خط امام در آن شرایط اوائل انقلاب اسلامی بوده و ربطی به شرایط امروز آنان ندارد" .

 لازم به ذکر است که در کتاب هاشمی بدون روتوش ادعا شده بود که هاشمی رفسنجانی در مجموعه مصاحبه های صادق زیباکلام با وی درخصوص نظر خود پیرامون گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی اظهار داشت: شاید خیلی ها ندانند که وقتی در مجلس خبرگان به بحث ولایت فقیه که توسط عده یی مطرح شد، رسیدیم من مخالفت کردم.

 

. ناراحتی مهدوی کنی از نحوه انتشار سخنانش .

یک منبع اگاه ونزدیک به ایت ا... مهدوی کنی در گفتگو با خبرنگار سپهر در مورد صحبت‌ها‌ی ایشان در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد سخنان رییس جمهور در جمع علما و  روحانیون مشهد در رابطه با امام زمان (عج) در دانشگاه امام صادق (ع)گفت: ایشان در پاسخ به سوال دانشجویی گفته اند نسبت دادن اداره کشور با توجه به این مشکلات به امام زمان (عج) کاری غلط است یعنی اگر مدیریت از امام زمان(عج) بود، یعنی ایشان نمی‌توانند مافیا را از بین ببرند؟  وی در ادامه افزود: اما سخنان اقای مهدوی کنی ادامه هم داشته که رسانه‌ها‌ ان را منتشر نکرده اند ایشان در ادامه فرموده اند: من فکر می‏کنم منظور رییس جمهور اداره کشور نبوده بلکه کلیت نظام بوده که بارها با عنایات خداوند از شر بلاهای مستکبرین رهایی یافته است.  این منبع اگاه در ادامه افزود: حضرت ایت ا... مهدوی کنی معتقد هستند سخنان ایشان در پاسخ به سوالی فقهی واخلاقی بوده نه سیاسی، پس نباید به رسانه‌ها‌ منتقل می‏شد.

ایشان معتقدند این دولت یک دولت اصولگرایی است که باید از ان حمایت کرد اما اشتباهاتی هم دارد که باید به ان تذکر داد اما در این جو رسانه ای که حتی برخی از رسانه‌ها‌ی اصولگرا به همراه تمامی رسانه‌ها‌ی اصلاح طلب که همیشه همگام با بیگانگان بوده اند مشغول تخریب این دولت می‏باشند.

روز گذشته سایت تابناک در گزارشی خبر از انتقاد ایت ا... مهدوی کنی از دکتر احمدی نژاد داده بود که تیتر یک بسیاری از روزنامه‌ها‌ی دوم خردادی بود.

 

. آرزوی صهیونیستها برای برکناری احمدی نژاد .

 مایکل هرش، روزنامه نگار جنجالی امریکا که سال گذشته در مقاله ای هرگونه امکان حمله نظامی به ایران را رد کرده بود، در جدیدترین نوشته اش در هفته نامه نیوزویک، اظهار داشته که اسرائیل تا قبل از پایان سال میلادی به ایران حمله خواهد کرد.  هرش که سردبیر بخش خارجی و دیپلماسی نیوزویک است در این مقاله با عنوان «هدف؛ تهران»  نوشت: در شصتمین سالگرد تاسیس اسرائیل، دولت یهود ممکن است در حال آماده شدن برای بزرگترین جنگی باشد که تاکنون داشته است. این برای رئیس جمهور بعدی امریکا به چه معنی است؟ هرش که سال گذشته به ایران سفر کرد و با برخی مخالفان سرسخت دولت نهم همچون محمد عطریانفر دیدار کرده بود در ادامه به نکته جالبی اشاره می کند و آرزوی صهیونیستها را برکناری احمدی نژاد در سال 2009 و روی کار آمدن رئیس جمهوری میانه رو بر می شمرد.

 وی در انتها این گونه مقاله اش را به پایان می رساند: برای بسیاری از تندروهای اسرائیل گزینه های چندانی وجود ندارد. عقیده بر این است که آنها بار دیگر در عرصه جهان منزوی شده اند. احتمال حمله امریکا به ایران درواقع از بین رفته است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:40 صبح | نظرات دیگران()

 

 . انتقاد تلویحی لاریجانی از حداد .

لاریجانی با انتقاد تلویحی از اقدامات اخیر در مجلس و نامه نگاری های کم سابقه به منظور مچ گیری از دولت تأکید کرد: وظیفه نمایندگان تعامل با بخش اجرا است و به جای مچ‌گیری باید در مسابقه خدمت شرکت کنند.

به نقل از فارس، علی لاریجانی نماینده منتخب مردم قم در مجلس هشتم که شنیه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه فضای مجلس هشتم از نظر تخصصی ظرفیت خوبی دارد، گفت: بسیاری از منتخبان استادان دانشگاه هستند و برخی ظرفیت مدیریت اجرایی خوبی مانند مدیرکلی دارند.

  منتخب مردم قم در مجلس هشتم افزود:‌ مجلس دارای 290 نماینده است که هفته ای 3 جلسه برگزار می‌کند و نباید وقت نمایندگان صرف کارهای فرعی شود، باید از بیان مسائل جزئی و چالش‌انگیز و صف‌کشی تصنعی خودداری شود و گفتمان غالب مجلس حول‌وحوش مشکلات اصلی مردم مانند تورم، مسکن و سرمایه‌گذاری باشد.

 

. محاکمه ملت به جرم حمایت از دستاورد هسته‌ای .

 به گزارش رجانیوز، احمد شیرزاد در نوشته ای که در وبلاگ شخصی اش منتشر کرد، با عصبانیت از شعارهای ملی مردم در حمایت از انرژی هسته ای، شعاردهندگان را به دروغگویی متهم کرد و نوشت: شعار می دادند «انرژی هسته ای، به جان ما بسته ای»، و چه اغراق می گفتند. چند نفرشان ایمان دارند به این شعاری که می دهند و حاضرند جانشان را فدای سانتریفوژهای کشورشان کنند؟ ...هر چه در ذهنم جستجو می کنم به سختی می توانم ملتی را پیدا کنم که حاضر باشد در راه دستیابی به یک فناوری جانفشانی کند!

 وی در ادامه به محاکمه ملت به جرم حمایت از این دستاورد ملی پرداخت و افزود: آیا انرژی هسته ای عزیز است چون دین شما این را به شما گفته است؟ آیا آیه ای، حدیثی و یا روایتی پیدا شده است که این امر را تا این حد مقدس کرده است؟ آیا انرژی هسته ای به جان شما بسته است چون شما از همه میهن دوست تر هستید؟ در این صورت اگر واقعاً بابت دفاع از داشتن انرژی هسته ای میهن شما مورد تعرض قرار گرفت، کدام را ترجیح می دهید میهن را یا انرژی هسته ای را؟

 گفتنی است احمد شیرزاد در مجلس ششم در نطق پیش از دستوری اتهامات غرب و صهیونیستها علیه برنامه هسته ای ایران را مبنی بر 19 سال پنهانکاری از تریبون مجلس قرائت کرد که کروبی رئیس وقت مجلس خطاب به وی گفت: همین جا بایستید که من یک سئوال از جنابعالی دارم، رادیو اسرائیل اگر بگوید، همین ها را رادیو اسرائیل تندتر می گوید؟ شما این را جواب بدهید؟ 19 سال است ما به مردم دروغ گفتیم!؟ به دنیا هم دروغ گفتیم!؟ شما کل نظام را زیر سئوال بردید.

 

. گرانی بی سابقه 70 کالای اساسی در جهان .

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بانک جهانی در تازه‌ترین آمار خود از افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی اعلام کرد: قیمت مواد غذایی طی یک سال اخیر از سه ماهه اول سال 2007 تا سه ماهه اول سال 2008 بین 71 تا 102 درصد افزایش داشته است.  گزارش بانک جهانی حاکی است، قیمت برخی نهاده‌های کشاورزی طی این یک سال بالاترین رشد قیمت را داشته است و به عنوان مثال قیمت یک نوع کود شیمیایی که رشد 420 درصدی را نشان می‌دهد.   گزارش بانک جهانی حاکی است، گندم و برنج طی یک سال گذشته بالاترین رشد قیمت را در بین غلات داشته اند و قیمت گندم در کانادا رشد 167 درصدی را نشان می دهد.  قیمت گندم در آمریکا رشد 107 درصدی داشته است.

بنابر گزارش بانک جهانی، قیمت برنج تایلندی از نوع ویژه رشد 105 درصدی را نشان می‌دهد.   این گزارش حاکی است قیمت جو در جهان از 153 دلار در هر تن به 216 دلار رسید که 41 درصد رشد داشته است.  این گزارش اضافه می‌کند، قیمت انواع چای در دنیا طی یک سال گذشته بین 25 تا 35 درصد رشد داشته است.   

در بین فلزات نیز  ذغال سنگ 115 درصد , آهن 66 درصد ،  سرب 62 درصد ، مس 31 درصد ، طلا 42 درصد ، نقره 32 درصد و  انواع فولاد از 27 تا 50 درصد رشد داشته اند.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:39 صبح | نظرات دیگران()

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی، از توزیع ? ??هزار تن برنج با هدف تنظیم بازار در سراسر کشور خبر داد.

 

گفته می شود انتشار خبر قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه در صحن علنی مجلس صبح یکشنبه برخی مقامات قوه قضائیه را برای رایزنی در این خصوص  به مجلس کشاند.

 

لطف ا... لطفی محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: رضاخان با حمایت بهائیت و همکاری آن‌ها با انگلیسی ها روی کار آمد و درج اخباری درباره مبارزه رضاخان با بهائیت تحریف تاریخ  است.

 

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گمرکات کشور از اتمام کار این تحقیق و تفحص در مدت 10 ماه خبر داد و گفت: در دو هفته آینده گزارش این هیئت در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم تصریح کرد: تحلیل‌هایی که در مورد ریاست آینده مجلس هشتم می‌شود مبنای واقعی ندارد و یک گمانه‌زنی و سرگرمی است.

 

یک وزیر مهم در دولت لبنان فاش کرد، آمریکا و عربستان سعودی وی را تهدید به قتل کرده‌اند تا از تصمیم خود برای استعفا از کابینه "فؤاد سنیوره" خودداری کند.

 

بانک ملت اعلام کرد: سیستم جام این بانک به صورت کامل قطع نشده ولی به علت بروزرسانی سرورها ممکن است طی این روزها با اختلال مواجه باشد.

 

معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت  تاکید کرد ، کاهش ارزش دلار عامل اصلی افزایش قیمت جهانی نفت به شمار می رود .

 

هزاران نفر روز شنبه در لندن، پایتخت انگلستان و در اعتراض به سیاست ‌های رژیم ‌صهیونیستی و 60 سال اشغال فلسطین تظاهرات کردند.

 

اتاق تجارت آنکارا اعلام کرد که بیش از 74 درصد مردم ترکیه زیر خط فقر زندگی می کنند.

 

استاد برجسته دانشگاه‌های مریلند و جورج تاون، اسرائیل را تنها منبع بزرگ بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه دانست.

 

یک روزنامه عربی (القدس العربی) ، طی مقاله‌ای با ذکر شکست طرح‌های آمریکا در خاورمیانه در آستانه سالروز موجودیت رژیم صهیونیستی (یوم النکبه) نوشت: "بر خلاف انتظار آمریکا، ایران امروز از هر زمانی دیگری قوی‌تر شده است."

 

مسئول مرکز امور مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان قوه قضاییه از آمادگی دستگاه قضایی برای جذب نخبگان ، در 76 رشته برای وکالت و کارشناسی رسمی دادگستری بدون آزمون خبر داد.

 

رئیس هیأت انرژی هسته‌ای اردن با اشاره به پروژه‌های این کشور در دست‌بابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای از تولید کیک رزد در سال 2012 در اردن خبر داد.

 

به‌دنبال امضای قرارداد صدور گاز طبیعی مصر به رژیم‌ صهیونیستی، جبهه علمای‌ الازهر با انتقاد شدید از امضای چنین قراردادی صدور گاز طبیعی مصر به اسرائیل را حرام اعلام کرد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:36 صبح | نظرات دیگران()

رئیس مرکز شماره‌گذاری ناجا گفت: مطابق درخواست راهنمایی و رانندگی از وزارت نفت کارت سوخت خودروهای پلاک قدیمی که جهت تعویض پلاک مراجعه نکرده‌اند از اول تیر شارژ نمی‌شود.

 

در ادامه اتهامات گسترده مقامات آمریکایی به فساد جنسی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از فساد جنسی یکی دیگر از مقامات ارشد این وزارت‌خانه با یکی از کارمندان زن کاخ سفید خبر داد.

 

ایران در نخستین مسابقه بین المللی زنان مخترع جهان در کره جنوبی به مقام قهرمانی دست یافت. مهرناز گلچین فر با اختراع "دستگاه تولید برق در کشورهای جهان سوم بدون آلودگی هوا" برترین مخترع  شناخته شد.

 

سید هادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار ، با اظهاراتی برخلاف سخنان خواهرش از سریال شهریار حمایت و از سازندگان آن تشکر کرد.

 

روزنامه کارگزاران در شماره دیروز خود از «مردم» به عنوان «انگل دولت» نام برد. توهین های پیاپی روزنامه های مدعی اصلاح طلبی به مردم کشورمان در حالی است که هرگاه این طایفه نیاز به «رای مردم» دارند، از آنان با تعابیر فاخر و... یاد می کنند.

 

باگذشت بیش از20 روز ازماجرای ربودن امام جمعه فهرج ، افرادی ناشناس توسط سلاح سبک اقدام به شلیک 4  گلوله به سوی دفترحجه الاسلام  مهری امام جمعه یکی دیگر ازشهرهای بم نمودند.

 

‌مردم انگلیس با تولید بیش از بیست میلیون تن زباله در سال، عنوان اسراف کننده ترین مردم را در میان ساکنان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده اند.

 

احسان حدادی ، مدال طلای مسابقات سوپر گراندپری دوحه قطر را کسب کرد و برای اولین بار درسال 2008 در تاپ لیست فدراسیون جهانی دوومیدانی قرار گرفت.

 

به گزارش یک روزنامه ای انگلیسی به زنان عراقی‌ها‌ی شاغل در یک سفارت خانه ای غربی در بغداد پیشنهاد رشوه برای برقراری رابطه جنسی می‏شده است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:35 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 204676
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه