سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه در خردسالی بپرسد، در بزرگسالی پاسخ دهد [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

صفحه اول
صفحه دوم
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/3 و ساعت 3:33 صبح | نظرات دیگران()

پیش از انتخابات بیست و چهار اسفند، زمزمه ای جدید از سوی مخالفین دولت در رسانه ها شنیده می شد و آن هم معادلسازی نتیجه آرای مردمی در انتخابات مجلس هشتم و میزان محبوبیت احمدی نژاد بود.
به کرات شنیده می شد که بسیاری از چهره های شاخص جریان اصلاحات و هم چنین برخی از سران جریان موازی اصولگرایی، مشکلات معیشتی امروزه مردم را تنها در روی کارآمدن دولت نهم جستجو می کردند و از چنین مقدمه ای نیز جز روی گردانی مردم در انتخابات مجلس هشتم از اصولگرایان حامی احمدی نژاد (جبهه متحد اصولگرایان) منتج نمی شد، اما گذر زمان به تمامی این گمانه زنی ها پاسخ دیگری داد.
نتایج انتخابات بگونه ای رقم خورد که "سخنگوی اعتمادملی" طرح چنین نکته ای تا قبل از انتخابات را "متعلق به افراطیها و تندروهای جریان اصلاحات" دانست و بدین وسیله سعی نمود تا جریان متبوع خویش را از چنین معضلی رهایی دهد و البته "سخنگوی کارگزاران" نیز صراحتا عنوان داشت: "کسانی که چنین بحثی را مطرح کردند، غلط کردند! و سخن از پیچاندن گوش آنها" به میان آورد. اما هیچ کس در این میان به خود جرات نداد تا به این سوال اساسی پاسخ دهد که براستی با تمامی مشکلاتی که در 2 سال و نیم اخیر مشاهده شده است، چرا مجددا مردم به اصولگرایان اقبال نشان می دهند و حتی در این میان آن قدر هوشیاری به خرج می دهند که گرفتار جریانات موازی "جریان حقیقی اصولگرایی" نیز نمی شوند؟
شاید بهترین مقدمه برای پاسخ بدین سوال نگاهی کوتاه به علل روی کارآمدن و خاستگاه حقیقی دولت احمدی نژاد باشد. آنچه مسلم است سوم تیر 84 به مثابه نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران خواهد بود. حقیقتا احمدی نژاد نه با هزینه های گزاف تبلیغاتی راهی پاستور گشت، نه پشت پرده های دیگر بدین نتیجه رسیده بودند که وی بهترین گزینه برای اجرای اهداف آنهاست و نه در طول زمان انتخابات غیرصادقانه با مردم برخورد کرد، لذا امروز به وضوح می توان حداقل ثمرات صداقت وی را در عکس العمل و رفتارهای سیاسی مردم مشاهده نمود. برغم تمامی مشکلاتی که دولتمردان از آنها آگاه بوده و برای رفع آنها شبانه روز در تلاش و تکاپو هستند، به استثنای برخی از کلان شهرها، آمارشرکت کنندگان در مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم 14% افزایش پیدا کرده و به 65% در کل کشور می رسد و اکثریت منتخبین ملت در این میان نیز اصولگرایان هستند، اصولگرایانی که با وجود تمامی مشکلات، مردم صداقت آنها را باور کرده اند. البته توجه به آمار شرکت کنندگان در مناطق محروم نیز در نوع خود جالب خواهد بود. در بسیاری از مناطق محروم در اقصی نقاط کشور از جمله استان خراسان جنوبی شاهد شرکت نزدیک به 90% مردم در انتخابات هستیم. زمانی که بعد از قریب به سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، در چنین دولتی بسیاری از مناطق دورافتاده کشور صاحب حداقل امکانات زندگی از جمله آب آشامیدنی، برق،گاز و ... می شوند، طبیعی است که حضور آنها در انتخابات نیز پر رنگتر از قبل خواهد بود و این ادعایی است که در انتخابات اخیر جامه عمل به خود پوشید. لذا در همین راستاست که می توان استقبال های کم نظیر مردم سراسر کشور را در دور دوم سفرهای استانی از رییس جمهور در میزان محبوبیت روزافزون او تفسیر نمود چراکه معاندین دولت همواره در طول دور نخست سفرهای استانی ، با طرح این بهانه که استقبال مردمی از رییس جمهور در سفرهای آتی وی به آن مناطق کمرنگ تر خواهد بود همواره می کوشیدند تا دستاوردهای سفرهای استانی دولت را تخطئه کنند اما باز هم گذر زمان جز تثبیت جایگاه و افزایش محبوبیت رییس جمهور پیام دیگری نداشت.
اصولا انقلاب اسلامی ایران بدون چنین گفتمانی قابل تصور نیست و بسان انسانی معلول می ماند. انقلاب اسلامی چیزی جز عدالت محوری، حق گرایی، ظلم ستیزی، ساده زیستی و محوریت دیانت را در خود نمی بیند و البته گفتمان اصولگرایی نیز چیزی جز این نبوده است . پس سخنی به گزاف نیست اگر مدعی شویم علیرغم تمامی مشکلاتی که امروز بخشی از ملت را ناخرسند نماید، اما اعتماد به گفتمان و ادبیات اصولگرایی همانی است که باز هم مردم را به فرزند حقیقی چنین مکتبی ارجاع خواهد داد. هر چند دور دوم انتخابات مجلس در پیش است اما گمان این می رود در این دور نیز اصولگرایان با غلبه بر رقبای سیاسی خود کرسی های بیشتری را در مجلس تصاحب کنند ؛ اما باید به این نکته توجه کنند که اگر نتوانند خواسته های مردم را در مورد عدالت گستری و حق گرایی تامین کنند مردم آگاه نیز می توانند اصولگرایان را ازاصولگرانمایان تشخیص دهند .
http://amirihosain.blogfa.com

 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/3 و ساعت 3:28 صبح | نظرات دیگران()

روزنامه دوم خردادی صدای عدالت آنقدر در تخریب رئیس جمهور و دولت نهم اشتیاق و عجله نشان می دهد که هفته گذشته و در اقدامی منحصر به فرد در تاریخ رسانه های جهان خواب نما شده و از محتوای مصاحبه انجام نشده دکتر احمدی نژاد هم به شدت انتقاد کرد!!
علیرغم آنکه مصاحبه تلویزیونی یکشنبه شب ( هفته گذشته 25 / 1 / 87 ) رئیس جمهور لغو گردید روزنامه صدای عدالت سرمقاله روز دوشنبه خود را به انتقاد از مواضع رئیس جمهور در این مصاحبه! اختصاص داد و نوشت: «محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، دیشب از طریق رسانه ملی با بینندگان و شنوندگان گفت وگو کرد(!) ... موضوع سخنان آقای رئیس جمهور درباره تحولات اقتصادی مورد نظر ایشان و بحث تغییرات کابینه است!! »
روزنامه دوم خردادی صدای عدالت سپس به انتقاد از محتوای مصاحبه انجام نشده رئیس جمهور پرداخت! و چنین نوشت: «آقای احمدی نژاد! چرا به جای تکیه بر مکانیزم کارشناسی و علمی به دنبال حل یک شبه مشکلات و استفاده از سیستم بخشنامه ای برای حل آن هستید؟(!)»
این گاف روزنامه دوم خردادی صدای عدالت از فعالیت های محفل رسانه ای پشت پرده روزنامه های زنجیره ای پرده برداشته که با تولید فله ای یادداشت و مقاله علیه اصولگرایان، پیشاپیش و حتی قبل از اعلام مواضع آنان مطالب تخریبی خود را از آستین بیرون می کشند!
همچنین روزنامه اصلاح طلب مردمسالاری هم به نقد سخنان ناگفته رئیس جمهور در مورد تورم پرداخت! این روزنامه در گزارش تیتر اول روزنامه خود پس از سرهم کردن فصل مشبعی اوقات تلخی علیه دولت نوشت: "محمود احمدی نژاد شب گذشته چند بار درباره گرانی توضیحات مبسوطی داد و مردم را به آینده ای روشن امید داد."
نکته جالب توجه این است که مدیر مسئول این روزنامه پس از مدت ها تلاش بالاخره به مجلس راه یافته و حالا باید دید عادت اول حرف زدن و بعد فکر کردن را در صحن پارلمان هم ادامه خواهد داد یا نه؟!!
در جریان ملی شدن صنعت نفت یکی از نمایندگان انتصابی که از انگلیسی ها برای مخالفت با ملی شدن نفت، پول گرفته بود، در آغاز بحث جلسه علنی مجلس شورای ملی آن روزگار، ناگهان از جا برخاست و فریاد زد؛ مخالفم! مخالفم!، رئیس مجلس گفت؛ هنوز که دستور جلسه قرائت نشده حضرتعالی با چه مخالف هستید؟ و نماینده مزبور پاسخ داد؛ من به دستور جلسه کاری ندارم، فقط مخالفم! مخالف!
http://negarani.blogfa.com

 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/3 و ساعت 3:27 صبح | نظرات دیگران()

شاید شما هم از بعضی ها شنیده باشید که می گویند : « بابا چه فرقی می کند مسلمان یا مسیحی یا یهودی و … مهم اینست که همه خدا را می پرستند و بالاخره همه طبق دینشان حساب پس می دهند شاید همین یهودی ها و مسیحی ها از ما بهترند و … » این طرز تفکر که تمامی مذاهب و ادیان را بر حق دانسته و تفاوت دینها را بدلیل تفاوت فرهنگ و جغرافیا می داند پلورالیسم دینی می گویند . در تفکر پلورالیسم دینی هیچ دینی حق مطلق نیست و تمام دینها سهمی از حق دارند و همه آنها می توانند پیروانشان را به سر منزل مقصود و به سعادت ابدی برسانند .
در اینجا قصد نداریم بطور مفصل در مورد پلورالیسم دینی صحبت کنم (و ان شاا... در شماره های بعدی بصورت مبسوط تری در این مورد بحث خواهیم کرد ) . فقط به ترجمه چند عبارت از نهج البلاغه جهت اثبات بطلان این موضوع از دیدگاه حضرت علی ع اشاره می شود .
خطبه 100 ( در توصیف پیامبر اعظم ص ) : " او را فرستاد تا فرمان وی را اشکار و نام خدا را بر زبان راند . پس با امانت ، رسالت خویش را بانجام رساند و با راستی و درستی به راه خود رفت و پرچم حق را در میان ما به یادگار گذاشت . هر کس از آن پیشی گیرد از دین خارج و آن کس که از آن عقب ماند هلاک گردد و هر کس همراهش باشد رستگار شود . "
خطبه 161 : " … پس هر کس جز اسلام ، دینی انتخاب کند ، به یقین شقاوت او ثابت و پیوند او با خدا قطع و سقوطش سهمگین و سرانجامش رنج و اندوهی بی پایان و شکنجه ای پر درد است . "
خطبه 97 ( توصیه به مردم در خصوص اهل بیت پیامبر ص ) :
" اگر سکوت کردند ، سکوت کنید و اگر قیام کردند ، قیام کنید . از آنها پیشی نگیرید که گمراه می شوید . از انها عقب نمانید که نابود می شوید . "
نامه 53 : " به متابعت اوامری که در کتاب ا… آمده ، فرائض و واجبات و سنتها همان دستورهایی که هیچ کس جز با پیروی آنها روی سعادت نمی بیند و جز با انکار و ضایع ساختن آنها در شقاوت و بدبختی واقع نمی شود . "
همانطور که از کلام امام ع معلومست تنها دین نجات بخش اسلام می باشد آنهم نه هر اسلامی ، بلکه اسلامی که توام با پیروی از پیامبر ص و اهل بیتش باشد . و هر دین دیگری غیر از اسلام پیروان خود را به سعادت نرسانده و آنها را به گمراهی خواهد کشاند .
البته اگر عده ای وجود داشته باشند که پیام اسلام به آنها نرسیده باشد ( بعبارت بهتر حجت بر آنها کامل نشده باشد که با توجه به روزگار امروز ما بعید است چنین افرادی وجود داشته باشند ) خدا آنها را براساس عمل به فطرتشان مورد حساب قرار خواهد داد .
http://mhdabd.blogfa.com/

 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/3 و ساعت 3:26 صبح | نظرات دیگران()

تیتر روزنامه ها و رسانه ها پس از عروج موسویان
کارگزاران: مرگ موسویان ، دولت پاسخگو باشد
اعتماد ملی: کروبی: اگر نخوابیده بودم امروز موسویان زنده میماند
تهران امروز: عروج دیپلمات خدمت گذار
مهرنیوز: مصاحبه منتشر نشده مهر با مرحوم موسویان
جام جم: امشب از شبکه اول:
سخنان موسویان لحظاتی قبل از مرگ
آفتاب یزد: تعلیق پرونده هسته ای تا مشخص شدن علت مرگ موسویان
دنیای اقتصاد: قیمت سکه افزایش یافت
همشهری: شهردار:با هماهنگی های صورت گرفته خانه موسویان موزه هسته ای می شود.
اعتماد: آخرین گمانه زنی ها در مورد مرگ موسویان
اطلاعات:سخنرانی دعایی در مراسم ختم موسویان:
موسویان از ذخایر هسته ای ما بود



 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/3 و ساعت 3:25 صبح | نظرات دیگران()

پا به پای آفتاب : به یاد دارم که امام همیشه می گفتند که در ساعت تفریح ، درس نخوانید و در ساعت درس خواندن ، تفریح نکنید هر کدام در جای خود ، همچنین می گفتند که از زمان کودکی یاد ندارند که خودشان ، هیچ وقت ساعت این دو را با هم عوض نکرده اند ( عاطفه اشراقی - نوه امام)

مقام معظم رهبری :
برای دهه‌ی چهارم برای این ده سالی که پیش روی ماست دو شاخص عمده وجود دارد که باید این دو را حتماً بدست بیاوریم: یکی پیشرفت است، یکی عدالت. ما مثل بعضی از کشورها و نظامهای دنیا فقط به پیشرفت فکر نمی‌کنیم؛ ما پیشرفت را همراه با عدالت می‌خواهیم. ... ما می‌خواهیم کشورمان از همه‌ی جهات به پیشرفت برسد، ... اما در کنار پیشرفت، می‌خواهیم کشور عادلانه و با عدالت اداره بشود... نه پیشرفتِ بدون عدالت. عدالت بدون پیشرفت یعنی برابری در عقب‌ماندگی، برابری در فقر؛ این را نمی‌خواهیم. پیشرفت بدون عدالت را هم هرگز مطالبه نمی‌کنیم؛ پیشرفت، همراه با عدالت.




 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/3 و ساعت 3:24 صبح | نظرات دیگران()

بازتاب عروسی ساده پسر رییس جمهور
خبر وصلت بی‌سر و صدای پسر رییس جمهور با دختر یکی از معاونانش، در مراسمی ساده و صمیمی، همچنان مورد توجه پایگاه‌های خبری فارسی زبان است. بعضی از پایگاه‌های خبری، مطالبی درباره این مراسم ساده منتشر کرده و بعضی دیگر حتی اقدام به انتشار عکس‌های مربوطه نمودند.
مراسم ازدواج نزدیک به 4 ساعت طول کشید که پذیرایی با میوه و شیرینی بود و نماز جماعت مغرب و عشا هم به امامت احمدی نژاد برگزار شد. مجلس زنانه در منزل رحیم مشایی (پدر عروس) و مجلس مردانه در منزل صاحبخانه آقای مشایی که پدر شهید و شغل وی نیز بنایی می‌باشد، برگزار شد. تعداد میهمانان مرد 20 نفر و میهمانان زن 25 نفر بودند. مهریه نیز 14 سکه بهار آزادی به نیت 14 معصوم(ع).

شگفتی ناظران خارجی از پرواز "آواکس" ایرانی
نمایش هواپیمای آواکس ایران در رژه 29 فروردین موجب شگفتی ناظران خارجی از توانمندی متخصصین کشورمان شد. یکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش و اهمیت استفاده از سیستمهای پیشرفته راداری و شناسایی گفت: تمامی بخشهای این هواپیما توسط متخصصین کشورمان آماده سازی و عملیاتی شده است و ایران هم اکنون جزو معدود کشورهای جهان است که این دانش را در اختیار دارد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این هواپیمای پیشرفته می تواند در کنار دیگر تجهیزات مدرن شناسایی همچون انواع رادارها، هرگونه تحرک در هر نقطه از اطراف کشورمان را شناسایی کرده و از این طریق، چشمان همیشه بیدار پدافند هوایی را یاری دهد.

استاد فرشچیان "فتح خرمشهر"راخلق میکند
استاد محمود فرشچیان، مینیاتوریست بزرگ کشورمان با ابراز ارادت به مقام شامخ شهیدان گمنام مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان گفت: خاک قبور این حماسه سازان را مانند سرمه به چشم می کشم.
به گزارش"البرز"به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر،وی با بیان این مطلب که استقلال و عزت ایران عزیز مرهون فداکاری شهیدان و ایثارگران است، در خصوص خلق تابلوی حماسه مقاومت و فتح خرمشهر یادآور شد: در این خصوص با تأمل اقدام خواهم کرد. گفته می شود در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان از استاد بزرگ مینیاتور کشور برای حضور در کربلای ایران خرمشهر دعوت به عمل آمده است.

رتبه بندی 10 برنده اول جنگ عراق
نشریه سیاست خارجی چاپ امریکا ایران را بزرگ ترین برنده و امریکا را بزرگ ترین بازنده جنگ عراق خواند. به گزارش رجانیوز به نقل از Foreign Policy، امریکا 4 هزار نیروی خود را در عراق از دست داده و میلیاردها دلار از دارایی های این کشور در این جنگ هزینه شده است.
این نشریه 10 برنده حمله امریکا به عراق را برشمرده و اعلام کرده است: ایران و مقتدی صدر روحانی شیعی در این فهرست به ترتیب در رتبه اول و دوم و پس از آنها القاعده در رتبه سوم قرار دارد.
ساموئل هانتینگتون نویسنده کتاب "برخورد تمدنها" به عنوان چهارمین برنده این جنگ معرفی شده است زیرا حمله به عراق سبب شد بار دیگر کتاب وی به عنوان پر فروش ترین کتاب در بازارهای جهانی مطرح شود.
چین در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد زیرا کاهش قدرت امریکا و مطرح شدن دیدگاه ایجاد "نظام جهان هماهنگ و چند قطبی" متعلق به مقامات چینی به افزایش شهرت و آوازه چین منجر شد. رهبران برخی از کشورهای عربی در رتبه ششم این فهرست هستند. کشورهای تولید کننده نفت بدلیل افزایش قیمت نفت به عنوان هفتمین طرف عراق مطرح شده اند.
سازمان ملل متحد نیز به عنوان هشتمین طرف استفاده کننده از این جنگ است زیرا این جنگ ثابت کرد سازمان ملل همچنان یک نهاد چند طرفی است !!
کشورهای قدیمی اروپایی مانند فرانسه و آلمان نیز به عنوان نهمین طرف برنده جنگ در عراق هستند زیرا آنها از مخالفان سرسخت حمله به عراق بودند. اسرائیل در این فهرست در رتبه آخر قرار دارد زیرا این جنگ سبب شد یکی از سرسخت ترین و قوی ترین دشمنان تل آویو نابود شود .
این نشریه در پایان با بیان اینکه "این فهرست جرج بوش رئیس جمهور امریکا را متحیر خواهد کرد"، نوشت: امریکا چه نیروهایش را از عراق خارج کند و چه در آنجا بماند، این یک حقیقت قطعی است که جنگ امریکا بر ضد عراق از نظر راهبردی شکست خورده است.

داد: آقای خاتمی! جبهه مشارکت را منحل کنید
بابک داد، نویسنده سفرنامه های «صد روز با خاتمی» و «با خاتمی در پاریس» و روزنامه نگار سابق روزنامه های سلام، جامعه و عصرآزادگان در نامه ای به رئیس جمهور سابق کشور، از وی درخواست کرد، حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی را به دلیل سوءمدیریت سیاسی و مصادره و هدر دادن سرمایه خاتمی منحل کند و با پایان دادن به قیمومیت این حزب بر اصلاحات، به قرائت اصلاحات به روش ده سال گذشته و فعلی خاتمه دهد.

غیرمسلمانان هم از من متنفرند
سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی به وجود تنفر شدید میان غیرمسلمانان انگلیس از خود اذعان کرد و گفت: پس از دریافت عنوان "شوالیه"، آنها من را پست فطرت خواندند. خبرگزاری رویترز در گزارشی به بهانه انتشار کتاب جدید رشدی، نوشت: رشدی می گوید چیزی که وی را عصبانی کرد، حملات و انتقادات شدید غیر مسلمانان انگلیس پس از اعطای عنوان "شوالیه" به او بود. او انتقادها و حملات مذکور را "کاروان تنفر" توصیف کرد و گفت از شدت و حد و اندازه انتقاد غیر مسلمانان انگلیس متعجب شده است. رویترز به نقل از رشدی اضافه کرد: پس از اعطای این نشان وی ناگهان متوجه شده است که هرکس از هر فضای خالی در مطبوعات برای ابراز انزجار خود از او استفاده کرد تا بگوید که چقدر او پست فطرت است و چقدر کتاب های او بی محتوا هستند.

انرژی هسته ای و پروژه ساختمانی
تبلیغات غلو آمیز یک کاندیدای مجلس هشتم ازحوزه انتخابیه مشهد واکنش های منفی مردمی را برای وی بهمراه داشته است.
به گزارش البرز وی اقدام به انتشار پوستر وتبلیغات گسترده ای نموده که درآنها خود را یک دانشمند هسته ای ایران معرفی کرده ازعبارت "پروفسور" بهره جسته است . پروفسور مشهدی درحالی این ادعا را نموده که برخی دانشمندان هسته ای کشور که درنهایت گمنامی درحال فعالیت هستند درقبال این تبلیغات سیاسی واکنش نشان داده وابراز نگرانی کردند.
این کاندیدا دربرخی ازمطالب وسخنرانی هایش مدعی است که بامحمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای همکلاس بوده و سرکلاس بااو شوخی هم مینموده است!.
این ادعا ها درحالی ازسوی این کاندیدا مطرح میشود که هنوز برخی تخلفات ساختمانی وی درشهر کرج مفتوح است .
وی دریکی ازپرونده هایش توسط برادر وهمسرش اقدام به ساخت غیرقانونی یک پروژه ساختمانی درحسین آباد کرج مینماید که فقط دریکی ازساختمانها 800مترمربع دارای تخلف بنا بوده است. ( منبع خبر البرزنیوز )

محاکمه وکیل مدافع گوسفندان!
بریژیت باردو هنرپیشه مشهور فرانسوی در دهه 1970 به خاطر مطالبی محاکمه می شود که سال گذشته در انتقاد از عید قربان مسلمانان به نیکولا سارکوزی وزیر کشور آن زمان فرانسه، نوشت. در این وی از حضور و تأثیر مسلمانان در کشورش خسته شده و مسلمانان را باعث ویرانی فرانسه میداند.
بریژیت باردو در این نامه از رسم قربانی کردن گوسفندان و دیگر احشام در مراسم عید قربان انتقاد کرده و نوشته بود فرانسه را کسانی اشغال کرده اند که گوسفندان را قتل عام می کنند، علیه همجنسگرایان کتاب منتشر می کنند و مهاجرت غیرقانونی و بیکاری را رواج می دهند. ایشان در جایگاه وکیل‌مدافع گوسفندان از مسلمانان خواسته بود قبل از ذبح احشام به آنها داروی بی حسی تزریق کنند.




 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/3 و ساعت 3:21 صبح | نظرات دیگران()

نماینده ولی فقیه و استاندار فارس با صدور بیانیه مشترکی از سفر مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه به این استان خبر دادند.

استاد دانشگاه فلوریدا گفت: خوردن آلوی سیاه باعث ترمیم استخوان‌های بدن می‌شود و این آلو بهترین درمان برای بیماران پوکی استخوان محسوب می‌شود.

به گزارش فارس محمد رضا رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور هفته آینده به عنوان سرپرست وزارت کشور از سوی رئیس جمهور معرفی خواهد شد.

علی افشاری، عیسی سحرخیز و علیرضا رجایی در اظهارات جداگانه ای تاکید کردند راه به قدرت رسیدن اصلاح طلبان از طریق قانونی مثل برگزاری انتخابات دیگر وجود ندارد و باید به فکر راهکارهای دیگری بود.

سهیلا جلودارزاده کاندیدای اصلاح‌طلبان در دوم انتخابات مجلس هشتم در مناظره با لاله افتخاری نامزد جبهه متحد اصولگرایان شرکت نکرد. علاوه بر آن الیاس حضرتی دیگر کاندیدای اصلاح طلبان نیز از حضور در جلسه مناظره با کوچک زاده خودداری کرده است .

شب گذشته ، نشت گاز در مغازه گاز پیک‌نیک‌پرکنی و انفجار ناشی از آن منجر به آتش‌سوزی مهیب در منطقه تهرانپارس در شرق تهران شد.

فراکسیون "رایحه خوش خدمت" در مجلس هشتم شکل خواهد گرفت. از حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی به عنوان رئیس این فراکسیون نام برده می شود.

نماینده پارلمان عراق گفت: بر طبق اسناد، مدارک و آمار جمع آوری شده توسط جمعیت دموکراتیک عراق تاکنون 18 میلیون عراقی خواهان اخراج منافقین از این کشور شده‌اند.

درپی شکایت بسیاری از مسوولین بلندپایه شیعه امارات متحده عربی گزارشگران شبکه تلویزیونی «المجد» از دبی اخراج شدند. توهین های مکرر وشنیع گزارشگران شبکه المجد در دبی به شیعیان اهل بیت عصمت وطهارت، عامل این شکایت بوده است.

شرکت‌کنندگان در همایش "مکه؛ مرکز زمین" در قطر با اشاره به اینکه مکه مرکز زمین است باید از زمان مکه به عنوان زمان واحد جهانی به جای گرینویچ لندن استفاده شود، اظهار داشتند : ساعت گرینویچ بر اساس سیطره استعماری انگلیس به عنوان معیار انتخاب شده که باید ساعت مکه جایگزین آن شود.

به گزارش روزنامه "کلنر اشتادت انسایگر" چاپ آلمانشمار مسلمانان اروپا در حال حاضر به 30 میلیون نفر رسیده است. این اساس جمعیت مسلمانان در آلمان، فرانسه، اتریش، هلند و انگلیس بیش از سایر کشورهای اروپاست.

یک تحلیلگر سازمان بین المللی انرژی گفت: با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و ایجاد محدودیت هایی در زمینه واردات، مصرف انرژی در ایران طی سال جاری کاهش خواهد یافت و با این طرح ایران تا سال 2012 به جمع صادرکنندگان بنزین می پیوندد.

رادیو آلمانی دویچه وله در تحلیلی بر موقعیت گروههای دوم خردادی در انتخابات ششم اردیبهشت (مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم) پیش بینی کرده است که وضعیت این گروه‌ها در این مرحله حتی وخیم تر از مرحله اول باشد.

روزنامه «ماسکوفسکی کورسپاندنت» که اخیرا خبر جدائی مخفیانه رئیس‌جمهور روسیه از همسرش و ازدواج مجدد وی با یک قهرمان ژیمناستیک را منتشر کرده بود، تعطیل شد.

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: برخی ها به دنبال سرد کردن تنور انتخابات در دور دوم هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت برابر استفتائات از مقام رهبری و برخی از مراجع تقلید خرید و فروش رای حرام است و کسی که از این طریق نماینده شود ، نمایندگی او باطل است.

گفته می شود هماهنگی های لازم برای سفر پله به تهران انجام شده و بهترین بازیکن قرن جهان از نگاه فیفا خرداد ماه سال جاری به مناسبت جشن سالگرد انجمن دوستی ایران و برزیل به تهران سفر می کند.

حسین موسویان که از هفته گذشته به دلیل یک بحران قلبی در CCU بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شد و به منزل بازگشت.

مریم اسلامی دانشجوی زن ایرانی از سوی سازمان مالکیت فکری ملل متحد ( WIPO ) به عنوان برترین زن مخترع سال 2008جهان معرفی شد.

یک تحلیل گر مسائل خاورمیانه معتقد است که ایالات متحده آمریکا در تلاش است هدف نشست کویت را از امنیت عراق به بسیج اعراب علیه ایران تغییر دهد.





 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 87/2/3 و ساعت 3:18 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 204732
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه