سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و به مردى که از او خواست تا پندش دهد فرمود : ] از آنان مباش که به آخرت امیدوار است بى آنکه کارى سازد ، و به آرزوى دراز توبه را واپس اندازد . در باره دنیا چون زاهدان سخن گوید ، و در کار دنیا راه جویندگان دنیا را پوید . اگر از دنیا بدو دهند سیر نشود ، و اگر از آن بازش دارند خرسند نگردد . در سپاس آنچه بدان داده‏اند ناتوان است ، و از آنچه مانده فزونى را خواهان . از کار بد باز مى‏دارد ، و خود باز نمى‏ایستد ، و بدانچه خود نمى‏کند فرمان مى‏دهد . نیکوان را دوست مى‏دارد ، و کار او کار آنان نیست و گناهکاران را دشمن مى‏دارد ، و خود از آنان یکى است . مرگ را خوش نمى‏دارد ، چون گناهانش بسیار است و بدانچه به خاطر آن از مردن مى‏ترسد در کارست . اگر بیمار شود پیوسته در پشیمانى است ، و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانى . چون عافیت یابد به خود بالان است ، و چون گرفتار بلا شود نومید و نالان . اگر بلایى بدو رسد ، به زارى خدا را خواند ، و اگر امیدى یابد مغرور روى برگرداند . در آنچه در باره آن به گمان است ، هواى نفس خویش را به فرمان است ، و در باره آنچه یقین دارد در چیرگى بر نفس ناتوان . از کمتر گناه خود بر دیگرى ترسان است ، و بیشتر از پاداش کرده او را براى خود بیوسان . اگر بى نیاز شود سرمست گردد و مغرور ، و اگر مستمند شود مأیوس و سست و رنجور ، چون کار کند در کار کوتاه است و چون بخواهد بسیار خواه است . چون شهوت بر او دست یابد گناه را مقدّم سازد ، و توبه را واپس اندازد و چون رنجى بدو رسد از راه شرع و ملّت برون تازد . آنچه را مایه عبرت است وصف کند و خود عبرت نگیرد ، و در اندرز دادن مبالغه کند و خود اندرز نپذیرد . در گفتن ، بسیار گفتار ، و در عمل اندک کردار در آنچه ناماندنى است خود را بر دیگرى پیش دارد ، و آنچه را ماندنى است آسان شمارد . غنیمت را غرامت پندارد و غرامت را غنیمت انگارد . از مرگ بیم دارد و فرصت را وامى‏گذارد . گناه جز خود را بزرگ مى‏انگارد و بیشتر از آن را که خود کرده ، خرد به حساب مى‏آرد ، و از طاعت خود آن را بسیار مى‏داند که مانندش را از جز خود ناچیز مى‏پندارد . پس او بر مردم طعنه زند و با خود کار به ریا و خیانت کند با توانگران به بازى نشستن را دوست‏تر دارد تا با مستمندان در یاد خدا پیوستن . به سود خود بر دیگرى حکم کند و براى دیگرى به زیان خود رأى ندهد ، و دیگران را راه نماید و خود را گمراه نماید . پس فرمان او را مى‏برند و او نافرمانى مى‏کند . و حق خود را به کمال مى‏ستاند و حق دیگرى را به کمال نمى‏دهد . از مردم مى‏ترسد ، نه در راه طاعت خدا و از خدا نمى‏ترسد در راه طاعت بنده‏ها . [ و اگر در این کتاب جز این گفتار نبود ، براى اندرز بجا و حکمت رسا ، و بینایى بیننده و پند دادن نگرنده اندیشنده بس مى‏نمود . ] [نهج البلاغه]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19

 

احمدی نژاد نامزد فراکسیون اکثریت مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ویژگی های دولت نهم گفت: با توجه به ویژگی های خاص دکتر احمدی نژاد به طور قطع وی نامزد فراکسیون اکثریت مجلس است.

به گزارش ایرنا، حمید رسایی روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: اگر فراکسیون اصولگرایان تاکنون مصداق تعیین نکرده به دلیل حفظ مکانیزم دموکراتیک خود است.

وی با رد شایعه به اجماع نرسیدن اصولگرایان تصریح کرد: فراکسیون اصولگرایان قطعا مصداق خود را در انتخابات دهم معلوم می کند منتها اصولگرایان ساز و کار خود را دارند.

رسایی گفت: فراکسیون اصولگرایان در این مورد نه تاخیر داشته و نه تعلل کرده بلکه روال معمول را طی می کند.

 اوباما خیلی متفاوت است

میرحسین موسوی در گفتگو با روزنامه انگلیسی تایمز گفت: نگاه اوباما نسبت به جهان خارج بسیار متفاوت است و حاضرم با وی دیدار کنم.

ریچارد بوستون خبرنگار "تایمز" مستقر در تهران از گفتگوی جمعه شب خود با میر حسین موسوی خبر داد و افزود: بیشترین چالش بین رقبای انتخاباتی دیروز هنگامی رخ داد که موسوی با رویکردی متفاوت خواهان ملاقات با اوباما شد.

وی ادامه داد: نخست وزیر پیشین ایران و کسی که در حال حاضر به‌عنوان نماینده جناح اصلاح طلبان قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. موسوی به تایمز گفت: حاضر است چنانچه روابط بین دو کشور گسترش یابد با اوباما ملاقات داشته باشد زیرا نگاه وی نسبت به جهان خارج بسیار متفاوت است.

موسوی در پاسخ به خبرنگار تایمز در مورد ملاقات با اوباما ادامه داد: بله، من حاضرم که با اوباما دیدار داشته باشم اگر همه چیز خوب پیش برود.

وی البته تأکید کرد رئیس‌جمهور قادر نیست در مورد استراتژی‌های سیاست خارجی تصمیمی جداگانه بگیرد زیرا تصمیم گیری در این موارد منوط به تصمیم شورای امنیت ملی است.

موسوی اعلام کرد چنانچه وی به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود حتی اگر همان استراتژی قبلی به قوت خود باقی بماند، وی اقدام به "تغییر تاکتیک‌ها" خواهد کرد.

 الگوبردارى ستاد موسوی از انقلاب‌هاى مخملى

ستاد میرحسین موسوی اخیراً با الگو گرفتن از مدل انقلاب های مخملی که با حمایت و برنامه ریزی آمریکا در آسیای میانه رخ داد، تصمیم گرفته تبلیغات انتخاباتی خود را به رنگ «سبز» در بیاورد.

به گزارش کیهان، بر اساس برخی گزارش ها مسئولان ستاد انتخاباتی موسوی قصد دارند در برخی مناطق کشور که امکان سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم بیشتر است، در بین زنان شال سبز توزیع کنند به مردان پیراهن (تی شرت) سبز بدهند و میان جوانان مچ بند سبز پخش نمایند. همچنین ستاد موسوی تصمیم گرفته است روز دوم خرداد یک گردهمایی وسیع در یکی از ورزشگاه های تهران برگزار کند.

در حالی که موسوی طی روزهای گذشته به انتقاد از آنچه «استفاده ابزاری اصولگرایان از اعتقادات دینی مردم» می نامید پرداخته، مشخص نیست چگونه خواهد توانست این اقدام ستاد خود را توجیه نماید.

 وحشت وهابی‌ها از گرایش اهل سنت

 برای زیارت امامان بقیع

حضور زایران شیعه از جمله زایران ایرانی در قبرستان بقیع و دعا و توسل بر ائمه اطهار، اشتیاق بسیار زیادی در بین زایران اهل سنت به وجود‌ آورده تا ضمن زیارت این ائمه بزگوار، درباره زندگی ائمه بیشتر بدانند و تحقیق کنند.

به گزارش ایرنا ، این اشتیاق و علاقه نه تنها در زایران اهل سنت که از بسیاری از کشورهای مسلمان به سرزمین وحی مشرف می شوند، بسیاری از زایران سعودی هم علاقه دارند، ‌در این خصوص شناخت و آگاهی پیدا کنند.

از این رو بعضی از این زایران صبح و عصر که در قبرستان بقیع به روی زایران باز می شود، در قبرستان بقیع حضور می یابند و با زایران کشورمان به گفت وگو می نشینند.

این اقدام برخی از زایران باعث نگرانی و وحشت وهابی ها شده و به محض مشاهده چنین صحنه هایی تلاش می کنند از این کار به روش های مختلف جلوگیری کنند.

این نوع برخوردهای غیر شرعی و منطقی در کنار قبور مطهر ائمه اطهار در حالی صورت می گیرد که اگر زایران در گوشه ای دیگر از قبرستان بقیع بر روی قبر کسانی دیگر حاضر شوند ، بر قبور آنها گریه و زاری کنند و دعا بخوانند،‌ ماموران سعودی اقدامی در جهت جلوگیری از این امر از خود بروز نمی دهند.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 88/4/8 و ساعت 6:41 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 41
مجموع بازدیدها: 205360
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه