سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرکس برای خدا، بابی از دانش را فرا گیرد تا به مردم بیاموزد، خداوند پاداش هفتاد پیامبر به او بدهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

خاتمی حضور خود را اعلام کرد

سید محمد خاتمی رئیس بنیاد باران دقایقی پیش در مراسم افتتاح پایگاه اطلاع رسانی مجمع روحانیون مبارز که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز اعضای این مجمع همچون سید محمدعلی ابطحی، سید محمد موسوی بجنوردی، مجید انصاری، سید عبدالواحد موسوی لاری و برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب برگزار شد، در سخنانی کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام کرد. وی گفت: من در اینجا با جدیت حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام می کنم، اما چند نکته در این میان مهم به نظر می رسد یکی اینکه احیانا بیان شده که من دچار تردید بوده‌ام، من هیچگاه تردید نداشته‌ام گرچه تدبیر خاصی برای حضور در صحنه و اینکه چه کسی و به چه صورتی شرکت کند، داشتم.

خاتمی افزود: مگر می شود کسی نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد؟ ما دلبسته به این کشور هستیم و عظمت آن را می خواهیم و آرمان‌های انقلاب ما نیز همین است. مگر می توان نسبت به حضور در این عرصه تردید داشت؟ خدا را شکر که ما بی تفاوت نیستیم و حق و وظیفه خود می دانیم که در صحنه حضور داشته باشیم، انقلاب متعلق به مردم و کشور است.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه این حضور، جا را برای هیچ کس و هیچ جریانی تنگ نمی کند، راه باز است و حضور و شور مردم بسیار مهم. معتقدم حضور افراد با سلایق مختلف می تواند زمینه را پرشور کند و جا برای هیچکس تنگ نیست و امیدوارم این حضور و حضورهای دیگر زمینه حضور حداکثری مردم در عرصه باشد و هر چه باشد خیر است. رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: سوم اینکه در اینجا از همه کسانی که حمایت کرده اند و می کنند، تقدیر می کنم و خودم را سرباز کوچک برای ملت می‌دانم.

 

پاراچنار، غزه دوم

بیش از 550 هزار شیعه  پاکستانی در منطقه‌ی پاراچنار  این کشور، مدت 18 ماه است که در محاصره‌ی گروه‌های طالبان و بمباران نیروهای آمریکایی قرار دارند.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تابناک، فاجعه‌ انسانی دل‌خراشی در منطقه‌ی پاراچنار پاکستان در حال رخ‌دادن می‌باشد، در حال حاضر چند هفته ای است که راه های اصلی  ورود آب و غذا بر روی ساکنین این منطقه بسته شده و مردم آن‌جا در محاصره‌ی  قرار گرفته‌اند.

بنابر این گزارش نیروهای طالبان تنها در یک حمله 600 تن از شیعیان پاراچنار را به شهادت رسانده‌اند و در یک اقدام بی‌سابقه به قطع دستان کودکان خردسال مبادرت نموده‌اند. در این منطقه اشرار موسوم به گروه‌های یزیدی با نیروهای طالبان هم‌دست شده و علیه مردم مظلوم شیعه پاراچنار می‌جنگند. گفتنی است، با توجه به قرار داشتن پاراچنار در منطقه سرحد پاکستان که مقر اصلی طالبان در این کشور محسوب می شود , طالبان روزانه 25 تا 30 نفر از شیعیان پاراچنار، هنگو و منطقه قبیله‌ای کرم را طی 6 ماه گذشته به شهادت رسانده‌اند.

 

اعتراف یزدی در مورد انقلاب

رئیس گروهک نهضت آزادی اذعان کرد روشنفکران غیرمذهبی در پرتو رهبری حضرت امام خمینی در حاشیه انقلاب ماندند.

ابراهیم یزدی  در گفت وگو با روز آن لاین و در پاسخ این سوال که «چرا رهبری مطلق انقلاب در اختیار مذهبیون قرار گرفت؟ آیا این مسئله ناشی از ضعف نیروهای غیرمذهبی یا برخورد شدید شاه با آنها بود؟»، اظهار داشت: انقلاب توسط  یک روحانی برجسته و مرجع تقلید رهبری شد. اینکه چه علل و اسبابی موجب احراز این رهبری شد، نیاز به بحث و بررسی دارد. صورت مسئله را با ساده اندیشی، ساده کردن جواب نمی دهد. با ذهن توطئه نگر هم نمی توان جواب درست را به دست آورد. تمام گروه های سیاسی، از سال ها قبل از پیروزی این رهبری را پذیرفتند. پیروزی انقلاب مرهون حضور میلیون ها ایرانی از زن و مرد در راه پیمائی ها بود. میلیون ها زن ایرانی، در شهرها و روستاها به خیابان ها  آمدند. حضور زنان با چنین  ابعاد گسترده در انقلاب اسلامی  در تاریخ معاصر  ایران سابقه نداشت. این حضور، نتیجه رهبری یک شخصیت روحانی بود. هنگامی که توده های عظیم مردم  در صحنه حضور پیدا کردند، روشنفکران به اقلیت عددی تبدیل شدند. روحانیان هم که در ارتباط و سخن گفتن با مردم، هنرمند یا هنرمندتر از روشنفکران هستند، گوی سبقت را از آنان ربودند. روشنفکران هم هر کدام سازی زدند و راهی رفتند و با هم همدلی و هماهنگی نکردند و صحنه را به کلی به حریف واگذاشتند.

اذعان به واقعیت مسلم «رهبری امام خمینی» در حالی است که ابراهیم یزدی  چندی پیش طی سخنانی در آمریکا خواستار حذف ولایت فقیه از قانون اساسی شده و همچنین روحانیت را مخالف توسعه و نوسازی در کشور معرفی کرده بود.

 

هکرها »بالاترین « را پایین آوردند

وب‌سایت بالاترین که همانند یک لینک‌دانی فعالیت می‌شد از سوی هکرها غیر فعال شد.

به گزارش فارس، وب‌سایت بالاترین که بر حسب رای به لینک‌ برخی از اخبار خاص را در صفحه اول خود قرار می‌داد، از سوی برخی هکرهای ناشناخته غیر فعال شد.  برپایه این خبر در جریان جنگ 22 روزه این لینک‌دانی به طور عمل کرده بود که به سختی خبری از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در صفحه اول این سایت نقش نقش می‌بست. همچنین این سایت که مدعی آزادی بیان که از سوی برخی جریانات غربی حمایت می‌شد دسترسی کاربرانی راکه با نام مستعار افرادی همچون خالد اسلامبولی، عماد مغنیه و دیگر شهدای اسلام اقدام به انتشار لینک خبرهای اسلامی ـ مذهبی می‌کردند را سریعاً با عنوان اینکه کاربر، شما مرتکب تخلف شده‌اید غیر فعال می‌کرد. پیش بینی می‌شود این اقدام در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه در جریان جنگ سایبری هکرها با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

 

پایان امپراطوری پوشالی

پایگاه انگلیسی میدل ایست آنلاین با ارائه تحلیلی از وضعیت داخلی و خارجی آمریکا نوشت:دوران امپراطوری آمریکا به سر آمده است.

در قسمتهایی از این تحلیل آمده است :

طبقه ممتاز آمریکا در برابر پذیرش این حقیقت که جهان در حال خروج از وضعیت تک قطبی و در حال تبدیل به یک جهان چندقطبی است، مقاومت میکند.در صورتی که آمریکا از امپراطوری غیر رسمی خود در جهان عقب نشینی نکند، بودجه سالانه دفاعی خود را که به طرز وحشتناکی افزایش یافته کاهش ندهد،و درمورد مسائل جهانی فروتنانه و به دور از غرور عمل نکند، این واقعیت بسیار زودتر از موعد به وقوع خواهد پیوست.  اکنون همانند سرمایه داران و طبقه ممتاز بریتانیای کبیر و فرانسه که زمانی به قدرت خود می بالیدند و تلاش می کردند از قدرت خود بر ضد کشورهای ضعیف استفاده کنند، اما اکنون از یدک کشیدن عنوان کشورهای پیروز در دو جنگ جهانی خسته شده اند، طبقه مرفه آمریکا نیز از درک این مسئله که کشورشان نیاز دارد سیاست های بی اثر خود را تغییر دهد تا از فروپاشی خود جلوگیری کند، امتناع می کنند.

 

اصحاب چهارشنبه

عضو حلقه افراطیون  ضمن حمایت از نامزدی کروبی، با خاتمی مخالفت کرد و گفت خاتمی آماده هزینه دادن به خاطر اصلاحات نبود.

عماد باقی  از عناصر نزدیک به بیت منتظری و عبداله نوری در گفت وگو با روزنامه اعتماد ملی به جلسات هفتگی «اصحاب چهارشنبه» در یک رستوران پرداخت و با اشاره به عضویت کسانی چون حجاریان، امین زاده، عرب سرخی، آرش نراقی، محسن سازگارا، جواد کاشی، شمس الواعظین، رضا تهرانی، علیرضا علوی تبار، هومن پناهنده و بعضی از بچه های روزنامه سلام در آن جلسات گفت: این جلسات تصادفاً از یک جایی به بحث های انتخاباتی وصل شد و امثال آقای حجاریان و امین زاده و عرب سرخی که با آقای خاتمی ارتباط بیشتری داشتند، این حلقه را به ایشان متصل می کردند.

باقی اضافه کرد: در انتخابات سال 76 وقتی آقای خاتمی نامزد شد، آقای پورعزیزی که یکی از اعضای جلسات هم بود سؤال هایی را که از مطبوعات و رسانه ها برای آقای خاتمی فرستاده می شد برای چند نفر از جمله خود من می فرستاد تا مطالعه کنیم و پاسخی به آن سؤالات بدهیم و این جواب ها به رؤیت آقای خاتمی می رسید و به عنوان پاسخ های ایشان به آن رسانه ها ارسال می شد. ... ایشان آن ایده ها را در شعارهای انتخاباتی خود بر زبان می آورد و شعارهایی مثل جامعه مدنی و توسعه سیاسی و آزادی مطبوعات و احزاب در این جلسات به تفصیل مورد گفت و گو قرار گرفته و به آقای خاتمی منتقل می شد.

 

حماس را هم محکوم کنید!

یک روزنامه نگار دوم خردادى با انتقاد شدید از عملکرد روزنامه هاى این طیف سیاسى درخصوص فاجعه غزه نوشته: در حالى که در همه جاى جهان حمله اسرائیل به غزه محکوم مى شود، اصلاح طلبان با این جنایت به مثابه موضوعى کم اهمیت برخورد مى کنند.

احمدى امویى از عدم انتشار بیانیه هاى حمایت از ملت فلسطین در روزنامه هاى دوم خردادى پرده برداشته و تصریح کرده: وقتى اعضاى چند گروه مدنى و صلح طلب در ایران با در دست داشتن بیانیه هاى خود که در دفاع از فلسطینى ها نوشته اند، به روزنامه هاى دوم خردادى مراجعه و درخواست انتشار آن را مى کنند، پاسخ مى شنوند: «شما باید در بیانیه هاى خود حماس و حملات او را هم محکوم کنید!»
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/11/21 و ساعت 9:43 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 19
مجموع بازدیدها: 205244
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه