سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ای مردم! هرگاه دانستید، پس به آن عمل کنید؛ شاید که هدایت یابید . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 18

 کروبی کاندیداتوری خود را اعلام کرد

به گزارش فارس،‌ مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی روز یکشنبه  در کنفرانس خبری کاندیداتوری خود در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت: این موضع من پس از گفتگوهای فراوان، آگاهی از مشکلات بر سر راه، و با عشق به نظام و منافع کشور است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که اگر اصلاح‌طلبان به نامزد واحد برسند آیا حاضر است به نفع این نامزد کنار برود؟ گفت: برای حضور در انتخابات جدی هستم و با تصمیم به حضور آمده ام و به نفع کسی کنار نمی روم.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دهم با شخصیت ها رایزنی داشته است؛ این مطلب را تایید کرد و گفت: در خصوص این موضوع با مقام معظم رهبری نیز صحبت کرده ام. کروبی اظهار داشت: ایشان فرمایش همیشگی را بیان کردند مبنی بر این که من نه به کسی می گویم بیاید و نه نیاید.

وی افزود: رابطه ام با خاتمی صمیمی است، با هم نشست داریم و گفتگو می کنیم. دبیر کل حزب اعتمادملی تاکید کرد: آمدن و نیامدن خاتمی به نظر خود او بستگی دارد، به عقیده من این که برخی بگویند خاتمی بیاید یا برخی بگویند نیاید، توهین به او است.

کروبی با تاکید براینکه ممکن است حتی از جناح راست رقبای جدی وارد عرصه انتخابات شوند پیش بینی کرد انتخابات احتمالا چند قطبی می شود.

 

 از ایران یاد بگیرید

یک روزنامه عرب زبان، کشورهای مرتجع منطقه را در مقایسه با ایران طرفدار ذلت در برابر قدرت ها معرفی کرد.

القدس العربی چاپ لندن اگرچه تلاش کرد جمهوری اسلامی را به استبداد متهم کند اما در عین حال اذعان کرد: ایران که 3دهه از عمر انقلاب آن نمی گذرد، دارای برنامه ریزی کلان ملی است و با پیروی از راهبردی ملی تلاش می کند در میان کشورهای دنیا جایگاه خود را پیدا کند. اما نظام های عربی همچنان در تاریکی غریزه به سر می برند و به قیمومیت نانوشته مسلط بر خود قانعند و تنها به اینکه ابرقدرت ها خریدارش باشند و آنها هم با ذلت اطاعت کنند، راضی هستند.

این روزنامه می افزاید: نگرانی آمریکا از ایران براساس گزارش آمریکن اینترپرایز به دلیل جسارت این کشور در به چالش کشیدن نظام جهانی است، دولتی که در همه جهان از منطقه گرفته تا آفریقا و آمریکای لاتین دارای اهداف راهبردی است.

 عذرخواهی ابتکار به علت جعل مقاله علمی

پس از انتشار گزارش نشریه نیچر درباره جعل مقاله علمی توسط معصومه ابتکار، وی اعلام کرد:در مقاله من دو یا سه پاراگراف و یک جدول از مقاله رایدل بدون ذکر منابع درج شده که بابت کوتاهی خود عذرخواهی می کنم و پس از این در تهیه مطالب علمی دقت بیشتری خواهم کرد.

به گزارش رجانیوز به نقل از ایرنا معصومه ابتکار با ارسال نامه ای به دکتر گارنر،استاد مرکز پزشکی دالاس در خصوص گزارش آن مرکز پیرامون جعل مقاله علمی توسط وی اظهار داشت:"با اشاره به پرسش و مقاله شما در مجله نیچر و اشاره به مقاله مروری اینجانب تحت عنوان «آلودگی هوا سبب ایجاد آسم و تغییرات در الگوی سایتوکاین ها» که در سال 2006(IJAAI,5;2,2006)  به چاپ رسید، ابتدا مایلم از تلاش شما برای پیشبرد استانداردهای اخلاقی در انتشارات علمی تشکر کنم. همان طور که قبلا در پاسخ به دو ژورنال و مولفین اعلام کردم دو یا سه پاراگراف و یک جدول از مقاله رایدل بدون ذکر منابع درج شده که این یک اشتباه بوده و از بابت آن عذرخواهی کردم."

معصومه ابتکار سپس ،مشابهت 85 درصدی مقاله خود با مقاله ای که یک سال قبل در امریکا منتشر شده است را اشتباه دانشجوی خود دانست و مدعی شد:" این مقاله مروری بوده و با همکاری یک دانشجو انجام شد. آن زمان با یک دانشجو کار می کردم و نمی دانستم برخی از بخش های متن را به طور مستقیم استفاده کرده است.قبلا چندین سمینار درباره این موضوع داشتم و ژورنال از من دعوت کرد مقاله ای مروری در این باره ارایه دهم. "

 

 اعتراف ضد انقلاب به پیروزی احمدی نژاد

سایت ضدانقلابی رادیو زمانه در تحلیلی نوشت: اغلب کسانی که به احمدی نژاد رای داده اند هنوز هم به او اعتقاد دارند و او رئیس جمهور خواهد ماند.

نیما نامداری همکار برخی نشریات زنجیره ای از جمله هم میهن در این تحلیل ضمن تخطئه انتخابات و پوپولیست خواندن مردم و دولت که گویی به ژست ثابت مدعیان روشنفکری اپوزیسیون تبدیل شده، از اینرسی رای و ترجیح مردم برای انتخاب رئیس جمهور برای بار دوم خبر می دهد و می نویسد: کسانی که در انتخابات قبلی به احمدی نژاد رای داده اند اغلب هنوز هم به او اعتقاد دارند و اصحاب مافیایی قدرت را عامل برخی مشکلات موجود می دانند. ویژگی های فردی احمدی نژاد هم اینرسی موجود را تشدید می کند. او در چهار سال گذشته به هر استان، دوبار سفر کرده و به همین دلیل بعید است کس دیگری امکان رقابت با او را داشته باشد. علاوه بر این رقبای احمدی نژاد هم از نظر توده ها مزیتی بر او در رقابت ندارند چون از نظر مردم نمی توانند مظهر تغییر باشند.

وی با جدی معرفی کردن رقابت در صورت نامزدی خاتمی نوشت: در این صورت اصولگرایان انتخابات را به نحوی اداره خواهند کرد که خاتمی نه تنها برنده نشود بلکه همه سرمایه سیاسی خود را هم در این قمار ببازد. احمدی نژاد برخلاف سلفش نشان داده که هیچ کاری را نیمه کاره رها نمی کند. نمونه آن بحث نقدی کردن یارانه ها و جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهاست.

وی در پایان تاکید می کند: شرایط نشان می دهد که حضور خاتمی در انتخابات جز از بین بردن سرمایه سیاسی او در شکستی محتوم، نتیجه ای نخواهد داشت.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در شنبه 87/7/27 و ساعت 5:51 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 34
مجموع بازدیدها: 205356
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه