سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یقین بدانید که خدا بنده‏اش را هر چند چاره‏اندیشى‏اش نیرومند بود و جستجویش به نهایت و قوى در ترفند بیش از آنچه در ذکر حکیم براى او نگاشته مقرر نداشته ، و بنده ناتوان و اندک حیله را منع نفرماید که در پى آنچه او را مقرر است برآید ، و آن که این داند و کار بر وفق آن راند ، از همه مردم آسوده‏تر بود و سود بیشتر برد ، و آن که آن را واگذارد و بدان یقین نیارد دل مشغولى‏اش بسیار است و بیشتر از همه زیانبار ، و بسا نعمت خوار که به نعمت فریب خورد و سرانجام گرفتار گردد ، و بسا مبتلا که خدایش بیازماید تا بدو نعمتى عطا فرماید . پس اى سود خواهنده سپاس افزون کن و شتاب کمتر ، و بیش از آنچه تو را روزى است انتظار مبر [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

.  هاشمی رفسنجانی تکذیب کرد .

به نقل از فارس در جوابیه ای که دفتر هاشمی رفسنجانی به سایت فارس ارسال کرده است ؛ آمده است : "  اعتقاد و وفاداری آیت ا... هاشمی رفسنجانی به ولایت فقیه اظهر من الشمس است.ایشان در طول سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه مدافع اصل مترقی ولایت فقیه بودند، هستند و خواهند بود  ."در ضمن در مورد حضور ایشان در مجلس خبرگان نیز آمده است که آیت ا... هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان قانون اساسی حضور نداشتند که در مباحث و مذاکرات آن شرکت نمایند. در بند ششم این جوابیه  به موضوع حمایت هاشمی رفسنجانی از نهضت آزادی نیز اشاره شده است : " در خصوص نهضت آزادی فضای بحث مربوط به سالهای 58 و 59 بود که هنوز بعضی از اعضای آن در مجلس شورای اسلامی بودند و منظور آیت ا... هاشمی رفسنجانی تلاش ایشان و دیگر دلسوزان نظام برای جلب و جذب آنان در نیروهای انقلاب و خط امام در آن شرایط اوائل انقلاب اسلامی بوده و ربطی به شرایط امروز آنان ندارد" .

 لازم به ذکر است که در کتاب هاشمی بدون روتوش ادعا شده بود که هاشمی رفسنجانی در مجموعه مصاحبه های صادق زیباکلام با وی درخصوص نظر خود پیرامون گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی اظهار داشت: شاید خیلی ها ندانند که وقتی در مجلس خبرگان به بحث ولایت فقیه که توسط عده یی مطرح شد، رسیدیم من مخالفت کردم.

 

. ناراحتی مهدوی کنی از نحوه انتشار سخنانش .

یک منبع اگاه ونزدیک به ایت ا... مهدوی کنی در گفتگو با خبرنگار سپهر در مورد صحبت‌ها‌ی ایشان در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد سخنان رییس جمهور در جمع علما و  روحانیون مشهد در رابطه با امام زمان (عج) در دانشگاه امام صادق (ع)گفت: ایشان در پاسخ به سوال دانشجویی گفته اند نسبت دادن اداره کشور با توجه به این مشکلات به امام زمان (عج) کاری غلط است یعنی اگر مدیریت از امام زمان(عج) بود، یعنی ایشان نمی‌توانند مافیا را از بین ببرند؟  وی در ادامه افزود: اما سخنان اقای مهدوی کنی ادامه هم داشته که رسانه‌ها‌ ان را منتشر نکرده اند ایشان در ادامه فرموده اند: من فکر می‏کنم منظور رییس جمهور اداره کشور نبوده بلکه کلیت نظام بوده که بارها با عنایات خداوند از شر بلاهای مستکبرین رهایی یافته است.  این منبع اگاه در ادامه افزود: حضرت ایت ا... مهدوی کنی معتقد هستند سخنان ایشان در پاسخ به سوالی فقهی واخلاقی بوده نه سیاسی، پس نباید به رسانه‌ها‌ منتقل می‏شد.

ایشان معتقدند این دولت یک دولت اصولگرایی است که باید از ان حمایت کرد اما اشتباهاتی هم دارد که باید به ان تذکر داد اما در این جو رسانه ای که حتی برخی از رسانه‌ها‌ی اصولگرا به همراه تمامی رسانه‌ها‌ی اصلاح طلب که همیشه همگام با بیگانگان بوده اند مشغول تخریب این دولت می‏باشند.

روز گذشته سایت تابناک در گزارشی خبر از انتقاد ایت ا... مهدوی کنی از دکتر احمدی نژاد داده بود که تیتر یک بسیاری از روزنامه‌ها‌ی دوم خردادی بود.

 

. آرزوی صهیونیستها برای برکناری احمدی نژاد .

 مایکل هرش، روزنامه نگار جنجالی امریکا که سال گذشته در مقاله ای هرگونه امکان حمله نظامی به ایران را رد کرده بود، در جدیدترین نوشته اش در هفته نامه نیوزویک، اظهار داشته که اسرائیل تا قبل از پایان سال میلادی به ایران حمله خواهد کرد.  هرش که سردبیر بخش خارجی و دیپلماسی نیوزویک است در این مقاله با عنوان «هدف؛ تهران»  نوشت: در شصتمین سالگرد تاسیس اسرائیل، دولت یهود ممکن است در حال آماده شدن برای بزرگترین جنگی باشد که تاکنون داشته است. این برای رئیس جمهور بعدی امریکا به چه معنی است؟ هرش که سال گذشته به ایران سفر کرد و با برخی مخالفان سرسخت دولت نهم همچون محمد عطریانفر دیدار کرده بود در ادامه به نکته جالبی اشاره می کند و آرزوی صهیونیستها را برکناری احمدی نژاد در سال 2009 و روی کار آمدن رئیس جمهوری میانه رو بر می شمرد.

 وی در انتها این گونه مقاله اش را به پایان می رساند: برای بسیاری از تندروهای اسرائیل گزینه های چندانی وجود ندارد. عقیده بر این است که آنها بار دیگر در عرصه جهان منزوی شده اند. احتمال حمله امریکا به ایران درواقع از بین رفته است.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در دوشنبه 87/2/23 و ساعت 1:40 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 9
مجموع بازدیدها: 205474
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه