سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
طولانی ترین سفر، سفر کسی است که در جستجوی برادری صالح است [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

رسول خدا (ص) به نقل از خداوند تبارک و تعالی می فرمایند : وای بر کسیکه به ولی من اهانت کند چرا که در اینصورت به جنگ با من آمده است ؛ تصور می کند بر من پیشی گرفته است و مرا ناتوان فرض می کند در حالیکه من منتقم اولیاء خود در دنیا و آخرت  می باشم . ( مستدرک الوسائل ج 9 ص 102 )

قال رسول ا... (ص) : من سب نبیا من الانبیاء فاقتلوه . رسول خدا (ص) می فرمایند : هر کس به یکی از پیامبران اهانت کرد او را بکشید . (امالی الطوسی : 365)

روزگار غریبی است . هر کس که در این جهان جنگ زده قصد دارد دست به غارتگری و استعمار کشورهای دیگر بزند حرف از آزادی ، حقوق بشر و دموکراسی می زند . از امریکای متجاوز گرفته تا اسرائیل جانی . و فقط اسلام و مسلمانان هستند که در این میان مظلوم واقع شده اند و لقب تروریست و جنگ طلب گرفته اند ؛ اسلامی که سرتاسر احکامش مملو از صلح و عدالت و معنویت است . وقتی که سران مذهب لیبرالیسم و صهیونیسم به اسم آزادی به مقدسات بیش از 1.5 میلیارد مسلمان توهین می کنند تازه معنای حقوق بشر غربی را درک می کنیم و تازه می فهمیم بعضی وفتها آزادی چقدر تهوع آور می شود .

کسانی که از یک طرف ادعای پیروی از ادیان عیسی ع و موسی ع را دارند و از طرف دیگر حتی به پیامبران خودشان نیز اهانت کرده و در فیلمهای خود به حضرت مسیح ع نقش زانی را نسبت می دهند و صهیونیستهایی که در پروتکلهای دانشوران خود غیر یهود را انسان ندانسته و شایسته شکنجه و بردگی قوم یهود می دانند . آری این وحشیان به ظاهر متمدن هر روز به بهانه ی "آزادی بیان" دست به توهین به اسلام و قران و پیامبر اعظم (ص) می زنند و فیلم فتنه یکی از آخرین فتنه های این به اصطلاح صلح طلبان است . سران لیبرالیسم و صهیونیسم که آزادی جنسی ، توهین و قتل را سرمشق خود قرار داده اند حال به اسلام تهمت ترور و خشونت طلبی می زنند .

گستاخی های  این  افراد به  فیلم و کاریکاتور و ... ختم نمی شود بلکه حتی برای توهین به پیامبر اسلام در برنامه طنزی که توسط تلوزیون دانمارک نیز پخش شده است جوانی را از حزب حاکم در این کشور نشان می دهد که عمامه ای به سر و کمربندی به کمر دارد و زیر این کمربند را پر از مواد منفجره کرده و در برابر جوانان مست و سرخوش ایستاده است که با هم بر سر اهانت به پیامبر مسابقه می دهند . واقعا اگر مسلمانی با شنیدن این وقایع جان بدهد نباید او را سرزنش کرد ، آیا 1.5 میلیارد مسلمان اینقدر حقیر شده اند که این جوانان گستاخ بدین سهولت به پیامبرشان توهین می کنند ؟

واقعا برای ما شیعیان و سنیان پیرو محمد (ص) باید تاسف خورد ؛ این توهینها نتیجه ی خواب آلودگی و غفلت ما مسلمانان  است نتیجه سکوت و بی توجهی ما به عقاید و اصول دینی مان است . اگر کالاهای کشورهای توهین کننده تحریم شود آیا جسارت به رسول خدا برای آن مادی گرایان توجیه پذیر خواهد بود ؟ اگر کمی هم برای عزتمان ارزش قائل بودیم ؛ عزتی که امام حسین (ع) درباره آن می فرمایند : « کرامت یک انسان آنقدر بالاست که اگر تمام ثروتهای دنیا را به او بدهیم تا به او توهین نشود باز هم کم است » ( حال این توهینها شامل حال بزرگترین پیامبر الهی شده است ) دچار این مصیبت ها نمی شدیم .

شاید حرفهای امام خمینی (ره) را از یاد برده ایم : « ضرورتی نیست که در چنین شرایطی ما به دنبال ایجاد روابط و مناسبات گسترده باشیم ، چرا که دشمنان ممکن است تصور کنند که ما به وجود آنان چنان وابسته و علاقمند شدیم که از کنار اهانت به معتقدات و مقدسات دینی خود ساکت و آرام می گذریم ... خدا می خواست پس از انتشار کتاب کفر آمیز آیات شیطانی در این زمان اتفاق بیافتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره واقعی خود را دردشمنی با اسلام برملا سازد تا ما از ساده اندیشی به درآییم » .

با همه این اوصاف پس چرا مهر خاموشی را بر لبانمان زده ایم . یعنی ما دانشجویان که ادعای آرمانخواهی مان  گوش عالم را پر کرده است آنقدر عرضه  نداریم که در جواب توهین کنندگان از عقاید خود دفاع کنیم ، در جواب فیلم موزیانه " فتنه " ، فیلم سازی کنیم ؟ این سکون ما باعث شده است که جهان غرب از اسلام چهره ای طالبانی نشان داده و دینمان را یک دین مخالف با پیشرفت و مبلغ تفکرات خشن و متحجرانه معرفی کند ، آیا ما نمی توانیم از دین خود دفاع کنیم ؟ آیا فقط تجمع و نوشتن پلاکارد کافی خواهد بود ؟ چرا نباید سفرای دانمارک و هلند از کشورهای اسلامی اخراج شوند ؟ بنظر می آید پیامبر اسلام برای ما آنقدر هم عزیز نیست ، پس منتظر هستیم که  چه اتفاقی رخ دهد تا غیرتمان به جوش بیاید ؟ چرا تشکلهای  دانشجویی و نشریات آنها پرچم سکوت را بالا برده اند ؟

آری ، ما دانشجویان بیش از آنکه آرمانخواه و انقلابی باشیم راحت طلب و بی خاصیت شده ایم .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:24 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 250
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 204863
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه