سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

حکم حسین موسویان اعلام شد?>

سید حسین موسویان به اتهام اخلال در امنیت کشور به دو سال حبس تعلیقی و 5 سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شد.

بعد از بررسی مجدد موسویان از اتهام ارائه اطلاعات به بیگانگان تبرئه و تنها درباره نگهداری اسناد محرمانه مجرم شناخته شده است . از طرفی غلامحسین محسنی اژه ای که روز پنجشنبه به همراه رئیس جمهور در سفر استانی خراسان رضوی در مشهد بسر می‌برد تاکید کرد: آن چیزی که وزارت اطلاعات در همان ابتدا اعلام کرده بود و قاضی هم همین اتهام را تفهیم کرد، «ارائه اطلاعات به بیگانگان از جمله سفارت انگلیس» بود. وی گفت: ارائه این اطلاعات «برخلاف مصالح و امنیت کشور» بود و «اتفاقاً احراز شد» و به همین جرم موسویان در دادگاه محکوم شد. اژه ای گفت: قاضی دادگاه موسویان را به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال انفصال از خدمت محکوم کرده است و رای صادره تاییدکننده نظریه وزارت اطلاعات است.

 

فروش قطعات اف چهارده در سایت‌های اینترنتی

کنگره آمریکا اعلام کرد، اقلام نظامی ربوده شده از ارتش این کشور، شامل قطعاتی از جت‌های جنگنده اف - ???بر روی سایت‌های معمولی خرید و فروش اینترنتی عرضه شده اند.

به نقل از ایرنا، بازرسان این ماجرا موفق شده اند، بدون معرفی خودشان دهها قطعه نظامی را، طی ماه‌های ژانویه ? ????تا ماه گذشته از سایت‌های اینترنتی خریداری و این تجهیزات را بدون هیچ پرسشی، دریافت کنند.

 اداره حسابرسی دولتی آمریکا - بازوی نظارتی کنگره - پنجشنبه گذشته اعلام کرد که بسیاری از این اقلام ربوده شده جزو لیست مهمات این کشور هستند که خرید و فروش آنها بدون مجوزهای لازم ممنوع است.  بازرسان کنگره نتوانسته‌اند تشخیص دهند که فروشندگان قطعات اف - چهارده کجا آنها را خریداری کرده اند.   در این گزارش آمده است : جنگنده‌های اف - ? ??مدت‌ها است که در نیروی نظامی آمریکا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما ایران از این جنگنده ها که پیش از انقلاب، خریداری شده اند، استفاده می‌کند.

 

آمریکا، بزرگترین ناقض حقوق بشر

موسسه‌ای چینی در جدیدترین گزارش خود از وضع حقوق‌بشر در دنیا، ضمن اعلام آمریکا، به نام بزرگ‌ترین ناقض حقوق‌بشر در دنیا اعلام کرد: در حالیکه آمریکا سالانه کشورهای بی‌شماری را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند،فاش کردن حقایق درون آمریکا، مردم آن را در برابر تبلیغات گمراه کننده دولتشان، آگاه می‌کند. بر این گزارش با استناد به گزارش‌های منتشره شده در آمریکا نشان می‌دهد آمریکا در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین موارد نقض حقوق بشر در آنها اتفاق می‌افتد.

بنا بر این گزارش، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در گزارشی از آمار خشونت‌ها در سال 2007 اعلام کرد: حدود یک میلیون و 41 هزار گزارش جرم و خشونت ثبت شده است؛ که این رقم در مقایسه با سال پیش از خود رشد 9/1 درصدی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، سیاه‌پوستان آمریکایی شاهد رشد آمار موارد خشونت آمیز در حق خود با رشد 23 درصدی در مقایسه با سفیدپوستان و یک قربانی از هر هزار نفر بوده‌اند.

در آمریکا، در هر 22/2 ثانیه یک جرم واقع می‌شود و در هر 9/30 ثانیه یک مورد قتل اتفاق می‌افتد و در هر 7/5 ثانیه یک مورد تجاوز به عنف صورت می‌گیرد و در هر 5/1 دقیقه یک فقره سرقت رخ می‌دهد.  این گزارش در قسمت دیگری از آمار خود، به موارد نقش بشر موسسات مجری قانون و قضایی آمریکایی می‌پردازد و اعلام می‌کند: از میان 2451 پلیس مرد آمریکا که دست به اقدامات خشونت‌آمیز کرده‌اند تنها 22 نفر از آنان به دادگاه ارجاع داده شده‌اند.  این گزارش تاکید می‌کند: با آگاهی از اینکه نسبت جمعیت آمریکا به کل جمعیت دنیا 5 درصد است، نسبت زندانیان این کشور به زندانیان کل دنیا در کشورهای دیگر 25 درصد است؛ به طوریکه از هر 100 هزار نفر، 751 تن در زندان به سر می‌برند که این نسبت بسیار بیش از میانگین آن در کشورهای غربی است.

در پایان این گزارش تاکید شده است: این گزارش آیینه جامعه آمریکایی‌، است که حکام آن تلاش می‌کنند شیوه معیشتی و فرهنگی خود را به کشورهای دیگر دنیا منتقل کنند و دنیا شاهد است که در امروزه آمریکا چگونه شیوه‌های معیشتی خود را در افغانستان و عراق اجرا می‌کند و آیا چنین کشوری که خود هیچ حقی از حقوق انسان را رعایت نمی‌کند می‌تواند دنیا را به رعایت حقوق بشر فرار بخواند؟

 

بوش: طرحی برای حمله به ایران وجود ندارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جرج بوش" در این مصاحبه که نصایحی به جانشین آینده خود درباره چگونگی برخورد با جمهوری اسلامی نیز انجام داد در پاسخ به این سوال که آیا قصدی برای حمله به ایران نداشته است پاسخ داد: «دقیقا همین طور است.»  

وی که از مزرعه خود در تگزاس صحبت می‌کرد، افزود: «من همیشه اعلام کرده‌ام که تمام گزینه‌ها باید روی میز باشد، اما تلاش اول من حل این مسئله به صورت دیپلماتیک است.»

بوش با تاکید بر اینکه وی طرحی برای حمله به ایران نداشته است، ادامه داد: «من شوخی می‌کنم زیرا همانطور که می‌دانید از جایی که من نشسته‌ام و از دیدگاه من این شایعات همیشه اتفاق افتاده است...من نمی‌گویم این شایعات سرگرم کننده‌اند.تصور می‌کنم این بخشی از کار ماست.»

مصاحبه جرج بوش با شبکه ABC در حالی منتشر شد که وی روز پنج‌شنبه در اظهاراتی تند در دفاع از جنگ خود در عراق با تکرار لفاظی‌ها و اتهامات گذشته علیه ایران، تهران و القاعده را بزرگترین تهدید آمریکا در قرن حاضر خواند.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: «پیام ما به ایرانی‌ها این است: ما "عدالت" را در مورد شما اجرا خواهیم کرد اگر به اقدامات خود در زمینه تلاش برای نفوذ، اعزام عوامل یا نمایندگان خود بمنظور آسیب رساندن به نیروهای ما و یا شهروندان عراقی ادامه دهید.» وی در پاسخ به توضیح بیشتر درباره واژه "عدالت" گفت: «یعنی دستگیر کردن یا کشتن، معنی آن این است.» بوش در حالی ایران را به کمک به شبه‌نظامیان عراقی متهم می‌کند که واشنگتن تاکنون دلیل و مدرکی موثق دال بر این امر ارایه نکرده است .

 

تحقیق دانشگاه هاروارد در مورد وبلاگ های ایرانی

 طبق تحقیقی که در دانشگاه هاروارد توسط پروفسور جان کلی و بوروس اتلینگ روی وبلاگهای ایرانی انجام شده است وبلاگهای متعلق به حامیان اصلاح طلبان در ایران بیشترین نزدیکی را با وبلاگ های مروج سکولار در خارج از کشور دارند. در مقابل وبلاگ های اصولگرایان بیشتر به وبلاگهای مذهبی و مروج فرهنگ اسلامی و سیره ائمه قرابت دارد

 به گزارش رجانیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران در نموداری که در این تحقیق آماده است نقطه های سبز نشان دهنده وبلاگهایی متعلق به اصلاح طلبان، زرد متعلق به سکولارها در خارج از کشور است و همچنین وبلاگهایی که با نقطهای قرمز متعلق به اصولگرایان، آبی مربوط به وبلاگهای مذهبی و مروج فرهنگ اسلامی و سیره ائمه است.

 

انفجار شدید در شیراز

بر اثر انفجار در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز تعدادی از هموطنانمان شهید و زخمی شدند. منابع آگاه بیمارستانی از مجروح شدن 105 نفر و شهادت 9 نفر از شهروندان شیرازی تا بامداد روز یکشنبه خبر دادند.  این انفجار اندکی پس از ساعت 21 شب هنگام سخنرانی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد دبیر ستاد نمازجمعه استان فارس در مقابل در ورودی و یادمان شهدا حسینیه شهداء هیئت رهپویان وصال شیراز رخ داد.

در جلسه شنبه‌شب‌های هیات رهپویان وصال، حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد به بررسی فِرَق انحرافی بهائیت و وهابیت می‌پرداخت.

گروهک‌های بهائیت و مجاهدین خلق از مظنونان اصلی این حادثه می‌باشند. این گروهک‌ها در طی چند روز اخیر هشدارها و تهدیداتی علیه این حسینیه داشته‌اند


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 2:23 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 384
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 204997
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه