سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آسمانها و زمین و فرشتگان و شب و روز برای سه کس آمرزش می طلبند :دانشمندان و دانشجویان و سخاوتمندان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

آماده باشید که وقت رفتن است

عقل می گوید بمان و عشق می گوید برو... واین هر دو، ‌عقل وعشق را، خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود. در روز هشتم ذی الحجه، یوم الترویه، امام حسین آگاه شد که عمرو بن سعید بن عاص با سپاهی انبوه به مکه وارد شده است تا او را مخفیانه دستگیر کنند و به شام برند و اگرنه ... حرمت حرم امن را با خون او بشکنند. آنان که رو به سوی قبله خویش نماز می گزارند معنای حرمت حرم امن راچه می دانند؟ کعبه آنان که درمکه نیست تا حرمت حرم مکه را پاس دارند؛ کعبه آنان قصر سبزی است در دمشق که چشم را خیره می کند. آنجا بهشتی است که در زمین ساخته اند تا آنان را از بهشت آسمانی کفایت کند....   امام حج را با نیت عمره مفرده به پایان بردند و آنگاه عزم رحیل را با کاروانیان در میان نهادند . صبح شد و بانگ الرحیل برخاست و قافله عشق عازم سفر تاریخ شد. خدایا ، چگونه ممکن است که تو این باب رحمت خاص را تنها بر آنان گشوده باشی که در شب هشتم ذی الحجه سال شصتم هجری مخاطب امام بوده اند ،‌ و دیگران را از این دعوت محروم خواسته باشی ؟ آنان را می گویم که عرصه حیاتشان عصری دیگر از تاریخ کره ارض است . هیهات ما ذلک الظن بک ـ ما را از فضل تو گمان دیگری است . پس چه جای تردید؟ راهی که آن قافله عشق پای در آن نهاد راه تاریخ است و آن بانگ الرحیل هر صبح در همه جا بر می خیزد. واگر نه ، این راحلان قافله عشق ، بعد از هزار و سیصد چهل و چند سال به کدام دعوت است که لبیک گفته اند ؟

عبدا... بن جعفر طیار ، شوی زینب کبری ، از «یحیی بن سعید » ، حاکم مکه ، برای او امان نامه می گیرد...  عجبا! امام مأمن کره ارض است و اگر نباشد ،‌خاک اهل خویش را یکسره فرو می بلعد ، و اینان برای او امان نامه می فرستند ... و مگر جز در پناه حق نیز مأمنی هست ؟ عقل را ببین که چگونه در دام جهل افتاده است! و عشق را ببین که چگونه  پاسخ می گوید :« آن که مردم را به طاعت خداوند و رسول او دعوت می کند هرگز تفرقه افکن نیست و مخالفت خدا و رسول نکرده است . بهترین امان ، امان خداست ... »

قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده اند: کل یوم عاشورا و کل ارضٍ کربلا... این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیضان دائم رحمت او امیدوار می سازد.  ... و تو ، ای آن که در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اکنون ، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره زمین نهاده ای ، نومید مشو ، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حَصینِ لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی... یاران! شتاب کنید ، قافله در راه است . می گویند که گناهکاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهکاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند . آدم نیز در این قافله ملازم رکاب حسین است ، که او سرسلسله خیل پشیمانان است ، و اگر نبود باب توبه ای که خداوند با خون حسین میان زمین و آسمان گشوده است ، آدم نیز دهشت زده و رها شده و سرگردان ، در این برهوت گمگشتگی وا می ماند .

درمنزلگاه زباله ، امام حسین(ع) کاروان را گردآورد و عهد خویش را از آنان برداشت و آنان را به اختیارخویش واگذاشت که بروند یا بمانند . آمده است که در اینجا مردم با شتاب از کنار او پراکنده شدند و رفتند و جز همان اصحاب عاشورایی ـ که می شناسی ـ دیگر کسی با او نماند .  ای دل! تو چه می کنی؟ می مانی یا می روی؟ داد از آن اختیار که تو را از حسین جدا کند ! این چه اختیاری است که برای روی آوردن بدان باید پشت به اراده حق نهاد ؟ ای دل! نیک بنگر تا قلاّده دنیا ا برگردنشان ببینی و سررشته قلاّده را ، که در دست شیطان است . آنان می انگارند که این راه را به اختیار خویش می روند ، غافل که شیطان اصحاب دنیا را با همان غرایزی که در نفس خویش دارند می فریبد.

از این سوی، آنک ، سپاه فاجعه نزدیک می شود... اما از دیگر سوی ، این سیاره سرگردان حُر است که در مدار کهکشانی اش با شمس وجود حسین اقتران می یابد و لاجرم ، جاذبه عشق او را به مدار یار می کشاند . حُر را در همه روایات مربوط به واقعه کربلا باصفاتی چون صداقت، شجاعت ، ادب و حفظ حرمت اهل بیت و مخصوصاً فاطمه زهرا(س) ستوده اند... و اصلاً وقایع کربلا خود شاهدی است برآنکه چراغ فطرت آزادگی و حق جویی هنوز در باطن حر، محجوب تیرگی گناه نگشته است و به خاموشی نگراییده . اما هنوز جای این پرسش باقی است که انسانی اینچنین را با دستگاه حکومتی ارباب جور چه کار؟ چگونه می توان به منصبی که حُر در دارالاماره کوفه داشت راه یافت وباز آنچنان ماند که حُر مانده بود‌؟ « آزادگی » که با پذیرش ولایت ظالمان در یک جا جمع نمی شود!

راستی را که تحلیل وقایع تاریخ سخت دشوار است . سرّ دشواری کار ، در پیچیدگی های روح آدمی است . اگر نباشد اینکه آفریدگار، ما را در کشاکش ابتلائات می آزماید ، عاداتمان را متبدّل می سازد و شیاطین پنهان در زوایای تاریک درون را در پیشگاه عقل رسوا می دارد، چه بسا که دراین غفلت پنهان همه عمر را سر می کردیم و حتی لحظه ای به خود نمی آمدیم . آنچه حُر را در دستگاه بنی امیه نگه داشته ، غفلت است ... غفلتی پنهان. هر انسانی را لیله القدری هست که در آن ناگزیر از انتخاب می شود و حُر رانیز شب قدری اینچنین پیش آمد ... «عمربن سعد » را نیز ... من و تو را هم پیش خواهد آمد .اگر باب یا لیتنی کنت معکم هنوز گشوده است، چرا آن باب دیگر باز نباشد که : لعن ا... امه سمعت بذلک فرضیت به ؟  حرگفت : « ما مأموریم که از شما جدا نشویم مگر آنکه شما را به کوفه نزد عبید ا... بن زیاد برده باشیم .» امام فرمود : « مرگ از این آرزو به تو نزدیک تر است .» و یاران را گفت تا برخیزند و زین بر اسب ها نهند و زنان و کودکان را در محمل ها بنشانند و راه مراجعت پیش گیرند . این سخن در بسیاری از تواریخ آمده است ، اما به راستی آیا امام قصد مراجعت داشته اند ؟ هر چه هست ،در اینکه لشکریان حر تاخته اند وبر سر راه او صف بسته اند ، تردید نیست. امام می فرماید : « ثکلتک امک! ما ترید مِنّی؟ ـ مادرت در عزای تو بگرید، از من چه می خواهی ؟ » آنچه حر بن یزید در جواب امام گفته ، سخنی است جاودانه که او را استحقاق توبه بخشیده است . روزنه ای از نور است که به سینه حُر گشوده می شود و سفره ضیافتی است که عشق را به نهانخانه دل او میهمان می کند. حُر گفت :« هان وا... ! اگر جز تو عرب دیگری این سخن را بر زبان می آورد ، در هر حال، دهان به پاسخی سزاوار می گشودم . کائناً ما کان : هر چه باداباد... اما وا... مرا حقی نیست که نام مادر تو را جز به نیکوترین وجه بر زبان بیاورم .» سخن ، ثمره گلبوته دل است و حُر را ببین که از دهانش یاس و یاسمن می ریزد . این سخن ریحانی از ریاحین بهشت است که ازگلبوته ادب حُر برآمده .  ... آنگاه حُر چون دید که امام بر قصد خویش سخت پای می فشارد و نزدیک است که کار به مجادله بینجامد، از امام خواست که راهی را میان کوفه و مدینه در پیش گیرد تا او از ابن زیاد کسب تکلیف کند ، راهی که نه به کوفه منتهی شود و نه به مدینه بازگردد.

اگر کسی بینگارد که جدایی دین از سیاست تفکری است خاص این عصر ، دراشتباه است. بیاید و ببیند که اینجا نیز، نیم قرنی پس از حجه الوداع ، همان انگار باطل حاکم است . حکام جور را در همه طول تاریخ چاره ای نیست جز آنکه داعیه دار این اندیشه باشند، اگر نه ، مردم فطرتاً پیشوایان دین را به حکومت می پذیرند و حق هم همین است . اما در اینجا نکته ظریف دیگری نیز هست. ظاهرِ دین ، منفکّ ازحقیقت آن ،هرگز ابا ندارد که با کفر و شرک نیز جمع شود و اصلاً وقتی که دین از باطن خویش جدا شود، لاجرم به راهی اینچنین خواهد رفت ...

از کتاب فتح خون –  شهید سید مرتضی آوینی
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/10/11 و ساعت 12:59 عصر | نظرات دیگران()

127 نفر از نمایندگان مجلس ششم در اتمام دوره نمایندگیشان در نامه ای خطاب به رهبر نوشتند : "اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می شود که امام عزیز راحل روبرو شد."

بیانیه 333 نفر از فعالین سیاسی! در سال 1386: «حکومت و ملت ایران نیز باید از فرصت فراهم شده، استفاده کرده و با ارسال  پیام های روشن و گام های عملی، پس از آن دائر بر پذیرش سیاست "تعلیق در برابر تعلیق" زمینه را برای تحکیم صلح در ایران و منطقه و جهان فراهم آوردند»!

****

خطبه 27 نهج البلاغه در تشویق به جهاد :

شب و روز ، در نهان و آشکارا ، شما را به نبرد با این قوم فرا خواندم و گفتم که پیش از آنکه سپاه بر سرتان کشند ، بر آنها بتازید . به خدا سوگند ، به هیچ قومى در خانه‏هایشان تاخت نیاوردند . مگر آنکه زبون خصم گشتند . شما نیز آن قدر از کارزار سر بر تافتید و کار را به گردن یکدیگر انداختید و یکدیگر را نصرت ندادید ، تا هرچه داشتید به باد یغما رفت و سرزمینتان جولانگاه دشمنانتان گردید .

...اى شگفتا ، به خدا سوگند ، که همدست بودن این قوم با یکدیگر با آنکه بر باطل‏اند و جدایى شما از یکدیگر با آنکه بر حقید دل را مى‏میراند و اندوه را بر آدمى چیره مى‏سازد .

وقتى مى‏نگرم که شما را آماج تاخت و تاز خود قرار مى‏دهند و از جاى نمى‏جنبید ، بر شما مى‏تازند و شما براى پیکار دست فرا نمى‏کنید ، مى‏گویم ، که اى قباحت و ذلت نصیبتان باد خدا را معصیت مى‏کنند و شما بدان خشنودید . چون در گرماى تابستان به کارزارتان فراخوانم ، مى‏گویید که در این گرماى سخت چه جاى نبرد است ، مهلتمان ده تا گرما فروکش کند و ، چون در سرماى زمستان به کارزارتان فراخوانم ، مى‏گویید که در این سورت سرما ، چه جاى نبرد است ؟ مهلتمان ده تا سورت سرما بشکند . این همه که از سرما و گرما مى‏گریزید به خدا قسم از شمشیر گریزانترید .

اى به صورت مردان عارى از مردانگى ، با عقل کودکان و خرد زنان به حجله آرمیده ، کاش نه شما را دیده بودم و نه مى‏شناختمتان . این آشنایى براى من ، به خدا سوگند ، جز پشیمانى و اندوه هیچ ثمره‏اى نداشت . مرگ بر شما باد ، که دلم را مالامال خون گردانیدید و سینه‏ام را از خشم آکنده ساختید و جام زندگیم را از شرنگ غم لبریز کردید و با نافرمانیهاى خود اندیشه‏ام را تباه ساختید .

**** 

  قسمتی از نامه پذیرش قطعنامه از سوی امام: "من به صراحت اعلام می کنم که ملی گراها اگر بودند به راحتی در مشکلات و سختی ها و تنگناها دست ذلت و سازش به طرف دشمنان دراز می کردند و برای این که خود را از فشار روزمره سیاسی برهانند همه کاسه های صبر و مقاومت را یکی یکی می شکستند و به همه میثاق ها و تعهدات ملی میهنی ادعایی خود پشت پا می زدند.کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی دانیم ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند"

****

بیانات آقا در دیدار با نمایندگان مجلس ششم در خرداد ماه 1382 : "چون تلاش جریانهاى سیاسىِ ضدّ جمهورى اسلامى و ضدّ این حرکت عظیم اسلامىِ ملت ایران و ملتهاى منطقه - این جریان تبلیغاتىِ عظیمى که امروز به راه انداخته‏اند - در جهت ایجاد تلاطم - هم تلاطمهاى اجتماعى و هم تلاطم روحى - است؛ یعنى دلها را مضطرب کردن، نگران و ترسان کردن که امروز سیاست کلّى امپراتورى خبرى در دنیا این است و تازگى هم ندارد - نه نسبت به ما در این بیست و چند سال و نه نسبت به جریان حق در طول تاریخ اسلام از اوّل تا امروز - لذا ملاحظه مى‏کنید یکى از مطالبى که در قرآن روى آن به‏عنوان یک موضوعِ منفى تکیه شده، «مرجفون» است؛ یعنى همان کسانى که سعى مى‏کنند دلها را مضطرب، پریشان و ملتهب کنند و دلهره ایجاد نمایند. آن‏روز این آیه شریفه را براى دوستان دیگرى که این‏جا بودند، خواندم: «الّذین قال لهم النّاس انّ النّاس قد جمعوا لکم فأخشوهم». در مدینه پیغمبر جنجال درست مى‏کردند که: «جمع شده‏اند و مى‏خواهند پدرتان را دربیاورند! از بین رفتید، نابود شدید؛ تمام شد». آیه قرآن نازل شد که وقتى یاوه‏گویان و هرزه‏گویان و ضعیفان چنین فضایى را ایجاد مى‏کنند و این میکروب و ویروس خطرناک ترس را در فضا مى‏پراکنند، مؤمنان کسانى هستند که «فزادهم ایمانا»؛ ایمانشان بیشتر مى‏شود. «و قالوا حسبناا... و نعم الوکیل». این «حسبناا... و نعم الوکیل» متعلّق به این‏جاست. یعنى در مواجهه با تلاطمى که دشمن مى‏خواهد به‏وسیله امواج تبلیغاتى و روانى خود ایجاد کند، آرامش دارند. "

حضراتی که از جانب ملت شجاع ایران چنین نامه های ذلیلانه ای را امضاء و منتشر می کنند شایستگی یدک کشیدن اسم مرد به دنبال خویش را ندارند.

http://basijjahani.blogfa.com


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/10/11 و ساعت 12:56 عصر | نظرات دیگران()

با اصلاح طلبانی که تنهایم گذاشتند همکاری نمی کنم

دبیرکل حزب اعتمادملی با بیان اینکه اختلافش بیشتر با بزرگان اصلاح طلب است ، گفت : با اصلاح طلبانی که در انتخابات گذشته با من همکاری نکردند، همکاری سیاسی نخواهیم داشت کروبی افزود : کسانی که در شوراهای دوم و انتخابات ریاست جمهوری با من همکاری نکردند و علاوه بر آن برای انصراف بنده فشار آوردند مورد انتقاد و اختلاف من هستند و مسلما علاوه بر اینکه با آنها هیچ گونه اختلافی نداریم، با هیچ کدام از این افراد در انتخابات مجلس هشتم همکاری سیاسی نخواهیم داشت.

کروبی در پاسخ به سئوال دیگری که آیا به عنوان بزرگان اصلاح طلب شما و یا  خاتمی در انتخابات حضور خواهید داشت یا خیر، تصریح کرد : درباره  اینکه آقای خاتمی در انتخابات شرکت می کند یا خیر، هیچ گونه اظهار نظری نمی کنم چرا که در هر صورت از آن بهره برداری سیاسی خواهد شد اما مطمئنا بنده در انتخابات مجلس هشتم حضور نخواهم یافت

موافقت بوش با ترور اسماعیل هنیه

برخى از منابع اسرائیلى فاش کردند: جورج بوش رئیس جمهورى آمریکا براى ترور اسماعیل هنیه نخست وزیر مردم فلسطین ،به اسرائیل چراغ سبز نشان داده است.  روزنامه القدس العربى با اعلام این خبر نوشته: این منابع گفته اند که رژیم صهیونیستى از واشنگتن خواسته با تصمیمى که هفته گذشته براى ترور اسماعیل هنیه گرفته شده، موافقت کند و بوش نیز به طور ضمنى موافقت خود را با این تصمیم اعلام کرده است.

القدس العربى افزوده: بوش در موافقت خود شرط کرده که این اقدام باید پس از پایان سفرش به اسرائیل که قرار است دو هفته دیگر انجام شود،اجرا گردد.

شگفتی لائیکهای ترکیه از پوشش برخی زنان ایرانی

روزنامه ملیت ترکیه روز جمعه نوشت: «نوع پوشش و حجاب بعضی از بانوان ایرانی در تهران که بیش از نیمی از مویشان را بیرون می گذارند، هیأت پارلمانی ترکیه را شگفت زده کرد.»به گزارش ایرنا به نوشته ملیت، یکی از اعضای هیأت ترکیه ای گفت: پوشش بعضی بانوان در ایران، هیچ شباهتی به پوشش بانوان محجبه در ترکیه ندارد.ملیت نوشت: هیأت پارلمانی ترکیه در کوچه ها و خیابانهای تهران مناظری را دید که شوکه شد.

عضوی از هیأت پارلمانی ترکیه نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: در کوچه و بازار برخی زنان نیمی از موهای خود را بیرون از روسری می گذارند
 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/10/11 و ساعت 12:53 عصر | نظرات دیگران()

حمایت عمرو موسی از سیاست‌های ایران

 دبیرکل اتحادیه عرب سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را بسیار هوشمندانه توصیف کرد  به گزارش فارس عمرو موسی در کنفرانس خبری در قاهره گفت: باید به ایران نگاهی شفاف و آگاهانه‌ داشته باشیم زیرا کشوری بیگانه در منطقه نیست.

 وی منافع کشورهای عربی را با منافع کشورهای ایران در منطقه همسو دانست و افزود: اختلاف‌هایی بین ایران و جهان عرب وجود دارد که باید با گفت‌و‌گو و تکیه بر منافع اعراب حل و فصل شود.   عمروموسی دبیرکل اتحادیه عرب روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی لاریجانی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفته بود: «ایران همسایه کشورهای عرب منطقه است و باید با دیده دوست و برادر به این کشور نگاه کنیم.   

خاتمی: کیهان منتقد دولت نیست!

 

 

 

 

شماره مجوز : 197/86 ک

صاحب امتیاز و مدیر مسئول :  حمید رضا خداوردی ندرآبادی

سر دبیر : مهدی عبدی

با تشکر از همکاری : عباس جعفری -  علی نقوی

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید :

E- mail : nashrie.Cheshmeh @yahoo.com

چشمه بصورت آن لاین در :

http://cheshmeh.parsiblog.com

 

 

 

سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان از اعطای جایزه منتقد منصف به مدیرمسئول روزنامه کیهان انتقاد کرده و بدون آنکه بگوید کیهان به چه کسی اهانت کرده یا چه تعاریف عجیبی از دولت کرده گفت: «انتقاد در کشور باید آزاد باشد، البته نه به این صورت که جوایز منتقدان دولت را به کسی بدهند که «به افراد بسیاری اهانت کرده و تعاریف عجیبی از دولت کرده است»!   ظاهراً آقای خاتمی هم توقع دارد که کیهان همسو با جریان روزنامه های زنجیره ای، حرکت کرده و غیرمنصفانه چشم بر نقاط قوت دولت ببندد و صرفا نقاط ضعف دولت را بزرگ نمایی کند. دغدغه کیهان در تمامی این دوران حفظ چارچوبهای ارزشی و اصول و موازین انقلاب و نظام و دفاع از حقوق مردم بوده است.  گفتنی است که در دولت اصلاحات، هنگامی که طرفداران آقای خاتمی ایشان را به گورباچف تشبیه کردند و یا او را سلطان حسین صفوی نامیدند و یا ایشان را به حضور بر سر میز شراب در ضیافت رئیس جمهور فرانسه متهم کردند و در دهها مورد دیگر- که شرح آن به درازا می کشد- فقط کیهان به حمایت از ایشان پرداخت و البته از انتقاد نسبت به بسیاری از ناهنجاری های دولت اصلاحات نیز کوتاهی نکرد.


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/10/11 و ساعت 12:51 عصر | نظرات دیگران()

از نامه خبری ندارم

حسین انصاری راد رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ششم  یکی از افرادی که نام وی به عنوان امضاکنندگان نامه ذلت بار 333 نفره درج شده است، با اذعان به بی اطلاعی از این نامه، از آن دفاع کرد. وی ضمن اظهار بی اطلاعی از درج امضاء خود ذیل نامه گفت: البته یکسری دوستان که با هم آشنا هستند و مزاج همدیگر را می دانند، این نامه را نوشته اند اما الآن من نمی دانم چه موضوعی را می گویید. دوستان گاهی به جای ما هم امضا می کنند و مشورت هم نمی کنند البته اگر بفهمم عده ای امضایم را جعل می کنند، جلویشان را می گیرم!

 وی با تأکید مجدد بر اینکه "نمی دانم امضایم در کدام نامه درج شده است و از متن آن خبر دقیقی ندارم"، پس از آنکه بخش هایی از نامه برای او قرائت شد، گفت: هرکس امضای من را زیر این نامه گذاشته، خوب کاری کرده است!

تیم وی‍ژه سازمان‌ حقوق‌بشر درباره شیعیان عربستان

تیم ویژه سازمان حقوق بشر در اقدامی بی سابقه جهت بررسی مظلومیت های شیعیان به مناطق شیعه نشین عربستان اعزام شد. به گزارش «جهان» و به نقل از میدل ایست انلاین، در پی افزایش فعالیت‌های ضد شیعی  توسط وهابی‌ها در عربستان، نمایندگان سازمان جهانی حقوق بشر در اقدامی بی سابقه به شکایت‌های  شیعیان این کشور می پردازند. 

ترکی السدیری رییس کمیته حقوق بشر اعزام شده به مناطق شیعه نشین در این باره گفت: در پی شکایت های مکرر شیعیان از تبعیض و نژادپرستی به سازمان جهانی حقوق بشر، هیات مذکور در نظر دارد تا پس از بررسی شکایت شیعیان گزارش آن را به ملک عبدا... ارائه کند. 

السدیری به عنوان نخستین مسئول سیاسی سعودی و یکی از نزدیکترین سران به پادشاه سعودی، در اقدامی بی سابقه  با حضور در یک برنامه تلویزیونی اقدامات نژاد پرستانه و تبعیض آمیز در مورد شیعیان عربستان اعتراف کرد.  شیعیان عربستان  به عنوان جمعیت 10 درصدی از کل جمعیت 16 میلیونی عربستان از اقدامات نژاد پرستانه فراوانی رنج می برند و در حال حاضر حسن الصفار بارزترین رهبر شیعیان عربستان به شمار می آید.

بی نظیر بوتو کشته شد

 بی نظیر بوتو نخست وزیر 54 ساله اسبق پاکستان در اثر انفجار انتحاری در شهر راولپندی پاکستان کشته شد.

  این انفجار در فاصله 20 متری خودرویی که بوتو در حال سخنرانی روی سقف آن بود، رخ داد. این انفجاری مهیب در محل برگزاری گردهمایی حزب مردم در مرکز شهر راولپندی پاکستان و در حالیکه بوتو رئیس حزب مردم، پس از سخنرانی در گردهمایی حزب مردم در "لیاقت باغ" شهر راولپندی، این محل را ترک می کرد، بر اثر یک عملیات انتحاری کشته شد . در این انفجار همچنین بیش از بیست نفر کشته و دهها تن نیز زخمی شده اند . بی نظیر بوتو رهبر حزب مردم (خلق) پاکستان و نخست وزیر سابق این کشور بود . پس از ترور شدن بی نظیر بوتو ، پسر 19 ساله وی به عنوان رئیس حزب مردم پاکستان انتخاب شد .


 نوشته شده توسط نشریه چشمه در سه شنبه 86/10/11 و ساعت 12:49 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

نشریه چشمه
نشریه چشمه
نشریه چشمه / هفته نامه سیاسی فرهنگی خبری / منتشره در دانشگاه فردوسی مشهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول : حمیدرضا خداوردی ندرآبادی سردبیر : مهدی عبدی

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 406
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 205019
فهرست موضوعی یادداشت ها
اخبار هفتگی[23] . اخبار کوتاه[13] . احمدی نژاد[11] . انتخابات 88[11] . پی دی اف نشریه چشمه[10] . PDF[9] . انقلاب اسلامی[8] . امام خمینی (ره)[7] . اصلاح طلبان[7] . سخنان امام خمینی (ره)[6] . شعر[5] . بیانات مقام معظم رهبری[5] . خاتمی[5] . اسرائیل[4] . پی دی اف[4] . کروبی[4] . میرحسین موسوی[4] . هاشمی رفسنجانی[3] . قزوه[3] . قوه قضائیه[3] . میر حسین موسوی[3] . انتخابات[3] . آرمانهای انقلاب اسلامی[3] . آمریکا[3] . حسین موسویان[3] . جاسوس هسته ای[3] . اهل بیت (ع)[2] . دانشگاه آزاد[2] . دولت نهم[2] . اخبار کوتاه[2] . آرمان های انقلاب[2] . 16 آذر[2] . امام علی (ع)[2] . اسلام[2] . اقتصاد[2] . مناظره[2] . لاریجانی[2] . مفسد اقتصادی[2] . رژیم پهلوی[2] . سیاست خارجه[2] . شهید آوینی[2] . فرهنگ[2] . غرب[2] . لیبرالیسم[2] . ماهواره امید . مجلس ششم . مجلس شورای اسلامی . محرم . محمدرضا شاه . محمود احمدی نژاد . مذهبی ها . مسئله هسته ای . مسیح مهاجری . مطهری . مفاخر ملی . غرور ملی . غزه . فتح خون . فرح . فلسطین . فوکویاما . شماره 31 . شهید . شیعه . صادق هدایت . صهیونیسم . طرح وحدت ملی . طنز . عدالت . علم . عماد مغنیه . سیاست خارجی . سید حسن خمینی . سید حسن عاملی . سید حسن نصرالله . سید مهدی شجاعی . شاه . سعادت بشر . سلمان رشدی . مقام معظم رهبری . لبنان . لیبرال دموکراسی . کلانشهر . همایش صدمین سال قانونگذاری . وزارت اطلاعات . یادگار امام . کاخ مرمر . کنفرانس ضد نژادپرستی . نسل سوم . نشریه چشمه . نهج البلاغه . نیروی انتظامی . امام حسین (ع) . اصلاحات . اصولگرایان . اشراف مذهبی . اخبار کوتاه هفتگی . انتخابات ریاست جمهوری . انتظار . انتقاد . انرژی هسته ای . 18 تیر . 22 بهمن . ‏ خلیج فارس . 13 آبان . آرمانهای انقلاب . آزادی . آسیب های اجتماعی . اس ام اس . استعفای میر حسین موسوی . آمریکا . آمریکا ستیزی . آیات شیطانی . رابطه با آمریکا . راه امام . راهپیمایی . دانشگاه فردوسی مشهد . دموکراسی . دهه چهارم . دهه فجر . دوربان 2 . دوربین مداربسته . حکومت . حمله آمریکا . حکومت . حکومت دینی . حکومت مردمی . خودسوزی . پوچ گرایی . بسیج دانشجویی . انگلیس . پیشرفت . تربیت . تروریسم . تمسخر . توهین به اسلام . جامعیت اسلام . جامعیت امام علی (ع) . جامعیت در علوم . جانباز . جمع اضداد بین احساسات . جمهوری اسلامی . جنبش دانشجویی . جنبش سبز . جنگ 33 روزه . حاج رضوان . حسن روحانی .
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه